بیش از ۳۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیش از ۳۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

 

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت مهمی در عرصه تجارت دریایی برخوردار است اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و توسعه تجارت دریایی، بنادر استان بوشهر تجهیز شده است.

وی از افزایش عمق کانال دسترسی به اسکله‌های بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اتمام عملیات لایروبی، عمق کانال دسترسی و حوضچه چرخش کشتی در اسکله بندر بوشهر افزایش یافت و امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شده است.

او، به تخلیه و بارگیری ۹.۴ میلیون تُن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال پرداخت و افزود: در این مدت افزون بر ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار تن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

ارجمندزاده تخلیه ۸۷۱ هزار تن کالای غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال در بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مدت ۶۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی وارد کشور شده و از طریق بنادر این استان ترخیص و تخلیه شده است.

وی، از صادرات هفت میلیون و ۶۶۹ هزار تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۰ میلیون و ۲۸۲ هزار تن محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که افزون بر ۲۵ میلیون تن آن بارگیری بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه پنج میلیون و ۳۸ هزار تن کالای نفتی از طریق بنادر استان گفت: واردات محموله‌های نفتی در این مدت ۱۰ هزار تن و صادرات آن ۱۱ میلیون و ۳۶۳ هزار تن بوده است.

وی مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال را  ۳۹.۷ میلیون تن دانست و گفت: از این میزان تخلیه و بارگیری ۹.۴ میلیون تن آن غیرنفتی و ۳۰.۲ میلیون تن نفتی است.

ارجمندزاده به تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال افزون بر تخلیه و بارگیری ۱۹۳ هزار و ۸۰۸ تن کالای کانتینری در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشریح جزییات طرح تحول صنایع دریایی/ اعتبار 6000 میلیارد تومانی سازمان بنادر برای ساخت 83 فروند شناور/ الحاق اولین شناورها از نیمه 1400 به ناوگان عملیاتی سازمان بنادر

د بهمن 27 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره تشریح جزییات طرح تحول صنایع دریایی، از در نظر گرفتن اعتباری معادل 6000 میلیارد تومان برای ساخت 83 فروند شناور به عنوان ناوگان عملیاتی مورد نیاز این سازمان خبر داد. محمد راستاد در گفت و گو با […]
تشریح جزییات طرح تحول صنایع دریایی

همچنین بخوانید: