اجرای 11 هزارو 740 کیلومتر هیدروگرافی در بنادر هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات هیدروگرافی بنادر استان با هدف به هنگام نگهداشتن اطلاعات دریایی گستره آبی استان از نیمه دوم سال گذشته آغاز و تاکنون 11 هزارو 740 کیلومتر هیدروگرافی در بنادر هرمزگان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران با تاکید بر ضرورت به هنگام نگه داشتن اطلاعات دریایی متناسب با توسعه فعالیت های دریابرد، اظهار داشت: از سال گذشته انجام عملیات هیدروگرافی (آبنگاری ) در بنادر هرمزگان آغاز و هم اکنون این پروژه در حوضچه بندر شهید باهنر و هرمز در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه عملیات هیدروگرافی با بهره گیری از مولفه های بهبود روش ها و افزایش دقت و سرعت در اغلب بنادر و جزایر استان هرمزگان انجام شده اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این عملیات با بهرگیری از سامانه مولتی بیم آبنگاری در بنادر شهید باهنر و شهید رجایی به اتمام خواهد رسید.

شایان ذکر است هیدروگرافی به ‌عنوان یکی از گرایش‌های رشته مهندسی نقشه ‌برداری بشمار می آید که در جهت شناخت دقیق پهنه‌های آبی، دریانوردی ایمن، توسعه صنایع ساحلی و فراساحلی، حفظ محیط زیست و بهبود معیشت ساحل نشینان  نقش بی بدیلی را برعهده دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقابل با دزدان دریایی در رزمایش ایران و روسیه(+ فیلم)

چ بهمن 29 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقهچگونگی نجات کشتی های تجاری از چنگ دزدان دریایی در دومین روز رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه منبع

همچنین بخوانید: