ارتباطات و مخابرات دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، این کتاب ۱۴۹ صفحه ای با شمارگان هزار و ۵۰۰ جلد و قیمت ۳۵ هزار ریال، سال ۸۸ توسط انتشارات رسول به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر، شامل ۱۸ فصل است که به موضوعاتی از قبیل فرکانس ها و مخابرات دریایی، سامانه جهانی ایمنی و اضطرار دریایی و مکمل آن، سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای دریایی، سامانه مکان یابی جهانی و خدمات ترافیک شناورها همراه با تصاویر اشاره می کند.
همچنین در فصل آخر، به ترجمه و تعریف واژگان انگلیسی کتاب پرداخته شده است.
بخش هایی از کتاب
ارتباطات به عنوان رکن اساسی زندگی اجتماعی بشر همواره مطرح بوده و در طول تاریخ، ارتباطات به شکل های مختلف زمینه رفاه و پیشرفت بشر را فراهم کرده است.
در جهان امروز نیز با توسعه و گسترش ارتباطات بخصوص ارتباطات الکترونیکی و کامپیوتری، نقش این عامل در افزایش رفاه، ترقی و پیشرفت جامعه بشری صد چندان شده و به عنوان یک نقش محوری برای رسیدن به توسعه مطرح است.
در این راستا بحث ایمنی دریانوردی شناورها و کشتی ها نیز از این موضوع مستثنی نبوده و ارتباطات و فنّاوری‌های جدید همواره نقش اساسی در این زمینه داشته و موجب پیشرفت و توسعه این صنعت در سرتاسر جهان شده است.
به عبارت دیگر ارتباطات، زیرساخت و پیش شرط ارتقای ایمنی دریانوردی بشمار آمده و نقش قابل توجهی را در این صنعت دارا است.
در قسمت دیگری از کتاب آمده است: سامانه مکان یابی جهانی، یک سامانه هدایت(ناوبری) ماهواره ای است شامل شبکه ای از ۲۴ ماهواره در گردش که در فاصله ۱۱ هزار مایلی و در شش مدار مختلف قرار دارند. در واقع یک سامانه راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با ۲۴ ماهواره تشکیل شده است و این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند.
این سامانه در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد، ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.
خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدیدآورندگان این سامانه، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حجم بار عبوری از بنادر چین در سال ۲۰۲۰ به رشد خود ادامه داد

پ بهمن 30 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از شین‌هوا، داده‌های وزارت حمل‌ونقل چین نشان می‌دهد در سال گذشته علی‌رغم فشارپاندمی بر اقتصاد جهان حجم بار بنادر چین به رشد خود ادامه داده است. طبق گزارش این وزارتخانه در سال ۲۰۲۰ حجم بار عبوری از بنادر ۴.۳ درصد رشد کرده […]

همچنین بخوانید: