کشتی سازان کره ای با لغو و کاهش سفارش ساخت کشتی مواجه شدند/ صاحبان کشتی ها به تعهدات خود پایبند نبودند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



کشتی سازان کره ای به دلیل عدم پرداخت های به موقع توسط مالکین کشتی ها، با چالش لغو و کاهش سفارش در سال 2021 مواجه شده اند.

به رغم عملکرد قوی در سال 2020 و اظهارات خوش بینانه مدیران کارخانه های کشتی سازی کره ای، این صنعت اکنون با کندی در روند کار در کوتاه مدت روبرو است و بسیاری از شرکت ها مجبور به لغو قرارداد خود می شوند زیرا صاحبان کشتی ها نتوانسته اند به تعهدات خود در توافق نامه ها پایبند باشند.

هلدینگ مادر صنایع سنگین هیوندای اعلام کرد که به دلیل عدم پرداخت وجوه تعیین شده در مهلت مقرر توسط برخی مشتریان، ناچار به لغو قرارداد ساخت کشتی با ارزش تقریبی 900 میلیون دلار شده است.

همچنین عنوان شده است که مشتریان هلدینگ مادر صنایع سنگین هیوندای در مهلت مقرر، پیش پرداخت های هزینه ساخت کشتی را پرداخت نکردند.

کشتی سازان کره ای بیش از 10 درصد کل سفارشات ساخت کشتی در جهان را تامین می کنند و چنین چالشی ضربه مهمی به شرکت ها  و گردش کار کوتاه مدت آنها وارد می کند.

هلدینگ هیوندای تنها شرکت کره ای نیست که اخیرا لغو سفارش ساخت کشتی را تجربه کرده است. در پایان سال 2020، شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو نیز گزارش داد که سفارش مشروط در دسامبر 2019 برای شش کانتینر را نیز به دلیل عدم رعایت مهلت زمانبندی شده پرداخت توسط مالک کشتی لغو کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وضعیت بسیار خطرناک شهر بندری شادگان با شیوع ویروس کرونا

ش اسفند 2 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، دکتر قاسم جان بابایی در جریان بازدید از شهر بندری شادگان، به بیمارستان شهید معرفی زاده و مرکز نمونه گیری تست کرونا در شادگان رفت و از نزدیک وضعیت بستری مبتلایان به کرونا را مورد بررسی قرار داد.   معاون درمان وزارت […]

همچنین بخوانید: