رونمایی از طرح کشتی رو-رو با پیشرانه انرژی بادی/ تولد “اورسلا ویند” تا اواسط سال 2022

زمان مطالعه: 1 دقیقه



شرکت وانیوس ویلهمسن از طرح کشتی رو-رو با پیشرانه انرژی بادی در راستای کاهش آلاینده های کربنی در صنعت دریانوردی، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین نتوورک، شرکت سوئدی-نروژی وانیوس ویلهمسن، در راستای کاهش انتشار آلاینده های کربنی در صنعت دریانوردی، از طرح ساخت کشتی رو-رو مخصوص حمل خودرو و کامیون با پیشرانه انرژی بادی رونمایی کرد.

کریگ جاسیسنکی؛ مدیرعامل شرکت وانیوس ویلهمسن می گوید: از سال 2008 تاکنون، توانسته ایم میزان انتشار CO2 را 33درصد کاهش دهیم؛ این امر گام مهمی در راستای کاهش گازهای آلاینده در صنعت دریانوردی است؛ اما تا رسیدن به میزان انتشارصفر آلاینده های کربنی راه زیادی در پیش رو است.

“اورسلا ویند” نام طرح کشتی رو-رو حمل خودرو و کامیون با پیشرانه انرژی بادی در مقیاس کامل است که این شرکت امیدوار است تا سال 2025 عملیاتی شود. پس از تکمیل، این کشتی توانایی حمل 7000 وسیله نقلیه با سرعت 10 تا 12 گره دریایی را دارد. سرعت این کشتی می تواند با کمک یک سیستم پیشران برقی مکمل افزایش پیدا کند.

این کشتی علاوه بر حمل خودرو با طول 220 متر قادر به حمل ماشین آلات سنگین و بار فله نیز خواهد بود.

طبق اعلام شرکت وانیوس ویلهمسن طرح نهایی این کشتی تا اواسط سال 2022 در اختیار سایت کشتی سازی قرار خواهد گرفت و انتظار می رود تا سال 2025 کشتی مورد نظر آماده به آب اندازی باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر چابهار؛ ارتباطات تجاری ایران با دنیا را متحول می کند/ توسعه مناسب بندر چابهار در واردات و صادرات/ ضرورت ایجاد راه‌ ارتباطی بین سرخس و چابهار

ی اسفند 3 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد از حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی، روند تخلیه و بارگیری کالا و فرآیند لایروبی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بازدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و […]
بندر چابهار؛ ارتباطات تجاری ایران با دنیا را متحول می کند/ توسعه مناسب بندر چابهار در واردات و صادرات/ ضرورت ایجاد راه‌ ارتباطی بین سرخس و چابهار

همچنین بخوانید: