عبور آزمایشی کشتی روسی از مسیر قطب شمال برای اولین بار در زمستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



یک کشتی روسی متعلق به خطوط کشتیرانی Sovcomflot، برای اولین بار از مسیر قطب شمال در زمستان به طور کامل عبور می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از تریدویند نیوز، به عنوان بخشی از برنامه توسعه و ارتقاء دریانوردی و حمل و نقل از طریق مسیر قطب شمال، شرکت کشتیرانی روسی Sovcomflot عبور از بخش شرقی مسیر قطب شمال در طول زمستان را به صورت آزمایشی انجام می دهد.

کشتی کریستوفر دومارگری؛ یک کشتی باری با ظرفیت بالا است که به زودی سفر خود در این مسیر به طور کامل به اتمام می رساند؛ این برای اولین بار است که یک کشتی باری در زمستان و در ماه فوریه از مسیر دریای شمالی به طور کامل عبور می کند.

به طور معمول، ناوبری دریایی در امتداد این بخش از مسیر دریای شمالی در ماه نوامبر به پایان می رسد و در ماه جولای و گذر از زمستان مجدداً از سر گرفته می شود؛ اگرچه در سال 2020 نیز تردد آزمایشی در این مسیر زودتر از معمول آغاز شد.

کریستف دومارگری سفر خود را در 5 ژانویه 2021 از بندر سابتا روسیه آغاز کرد. این کشتی حامل LNG بدون کمک یخ شکن، تمام طول مسیر دریای شمالی را پیمایش کرد و در 11 روز به سمت شرق در امتداد مسیر دریای شمالی به پایان رساند و اکنون کشتی یاد شده پس از تخلیه محموله خود در بندر جیانگ سو چین به سمت سابتا حرکت می کند.

سرگی گن؛ کاپیتان کشتی کریستوفر دومارگری گفت: سفر دریایی به طور معمول در حال انجام است و کشتی و تمام 33 خدمه آن سلامت هستند، شرایط یخیبندان در طول مسیر وجود دارد که می تواند مشکل ساز باشد. فشار یخ در دریای چوکچی و دریای سیبری شرقی از بزرگترین چالش های موجود در مسیر بود که خوشبختانه بدون مشکل از آنها عبور کردیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تلف شدن ماهی‌ها در سواحل عسلویه

س اسفند 5 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/بوشهر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در واکنش به تلف شدن ماهی‌ها در سواحل عسلویه اعلام کرده احتمالا تلف شدن ماهیان دلیلی به غیر از آلودگی داشته است! فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص عنوان کرده است: ماهیان […]

همچنین بخوانید: