تاثیر کرونا بر افزایش تردد کشتی های کانتینری و تاخیر در حمل و نقل ریلی جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



طبق گزارش WPSP- IAPH، فعالیت شناورهای کانتینری در بنادر نسبت به ماه های گذشته افزایش داشته اما در مقابل شاهد تاخیر در حمل و نقل ریلی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، یافته های شانزدهمین گزارش تأثیر اقتصادی همه گیری کرونا بر روی بنادر توسط WPSP- IAPH  نشان می دهد که افت فعالیت شناورهای کانتینری در بنادر که پیشتر بیش از 25 درصد تخمین زده شده بود، به 2 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که حدود سه چهارم بنادر گزارش داده اند که فعالیت شناورهای کانتینری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

این آمار مثبت حاکی از آن بوده که در برخی از مسیرهای تجاری (به عنوان مثال مسیراقیانوس آرام) افزایش حجم کانتینر وجود داشته است.

پروفسور تئو نوتبوم؛ از تهیه کنندگان این گزارش اظهار داشت: حجم محموله های کانتینری، اگر بالاتر از سطح انتظار برای این بازه زمانی از سال نباشد، کمتر هم نیست. اکنون تردد کشتی های تجاری تا حدود زیادی به حالت عادی خود بازگشته است. در مورد کالاهای مربوط به برخی صنایع مانند صنعت فولاد یا جابجایی قطعات خودروسازی نیز بهبود حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد وضعیت در پسکرانه ها در مقایسه با نوامبر و دسامبر سال 2020 خیلی مناسب نبست.

در حالی که در ماه اکتبر، هیچ یک از بنادر گزارش تاخیر (6 تا 24 ساعته) یا تاخیر شدید (بالای 24 ساعت) در حمل و نقل جاده ای و مرزی نداشته اند، آمارها نشان می دهد میزان تاخیر در جابجایی کالا در ماه نوامبر تا 16.3 درصد افزایش یافته  و این عدد در فوریه 2021 به بیش از 20 درصد هم رسیده است.  

اگر چه این رقم کمتر از میزان 40 درصد در ماه های ابتدایی سال گذشته است، اما به این معنی است که بندرهای کمتری عملیات عادی حمل و نقل مرزی بدون تاخیر را تجربه می کنند.

با وجود اینکه میزان دسترسی به کامیون ها برای حمل و نقل در بنادر تغییری نداشته، حدود 18.6 درصد از بنادر با اختلال در خدمات ریلی روبرو هستند.  این در حالی است که این میزان در ماه اکتبر تنها 4.9 درصد بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هند به تعهدات مشارکتی در تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار عمل می‌کند/ کشورهای آسیای میانه متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار

چ اسفند 6 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، محمد اسلامی درباره وضعیت بندر چابهار و روند توسعه ای که این بندر طی می کند، اظهار داشت: آینده‌ بسیار روشن و درخشانی برای سواحل مکران می‌بینم که قطعاً با اشراف و تسلطی که این منطقه از دنیا بر اقیانوس و آبهای آزاد […]
وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی،بندر چابهار، سرمایه گذاری هند

همچنین بخوانید: