رهاسازی ۲۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در آب‌های داخلی خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به مقام اول خوزستان در صید در رودخانه‌ها و تالاب‌ها در کشور، گفت: امسال نیز ۲۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در آب‌های خوزستان رهاسازی و ظرفیت خوبی ایجاد شد.

فتح‌اله ابوعلی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران که امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های خوبی که در خصوص رهاسازی ذخایر در آب‌های خوزستان انجام شده، در صید در آب‌های داخلی یعنی رودخانه‌ها و تالاب‌ها مقام اول کشور را داریم؛ امسال نیز ۲۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در آب‌های خوزستان رهاسازی و ظرفیت خوبی ایجاد شد.

به گزارش مرین‌پرس، وی افزود: در خصوص ماهیان سردابی، امسال تولید این ماهیان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و به یک هزار و ۴۰۰ تن رسیده است و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان، ظرفیت سه برابری به ظرفیت موجود اضافه می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در حوزه شیلات داریم، گفت: امسال کلنگ یک هزار و ۱۰۰ هکتار در هندیجان و طرح ۱۲ هزار هکتاری ماهشهر به زمین زده شد. در چوئبده، احیاء یک مجتمع در دستور کار قرار دارد. طرح‌های دیگری نیز در هندیجان وجود دارند که با جذب سرمایه‌گذار قابلیت اجرا دارند. یک طرح نیز روز شنبه در شهرستان خرمشهر افتتاح خواهیم کرد.

ابوعلی با اشاره به وجود زنجیره‌های متعدد در زنجیره ارزش یک محصول از جمله تولید و بازار فروش، تصریح کرد: سعی کردیم در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار و استانداری منعقد ‌شده، این زنجیره را کامل‌تر کنیم. یعنی اگر تولید را به عنوان مرکز ثقل در نظر بگیریم، همزمان و هم‌پا با تولید به توسعه پایدار برسیم تا در آینده نیز دچار نوسان نشویم و اشتغال و درآمد پایدار باشد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مشاغل خرد، افزود: یکی دیگر از بحث‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم، توسعه مشاغل خرد است؛ علاوه بر پرداختن به مسائل کلان و مجتمع‌های بزرگ، به مشاغل خرد نیز توجه می‌کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: همه فعالیت‌هایی که در استان انجام شده با همکاری تشکل‌های تعاونی بوده است. اکنون اتحادیه استانی آبزی‌پروری در حال راه‌اندازی است و  اتحادیه صیادی نیز تشکیل شده و فعال است و با حمایت استانداری توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات این اتحادیه‌ها را حل کنیم.

ابوعلی با اشاره به برنامه‌ریزی و حمایت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با این حمایت می‌توانیم یک الگوی موفق در استان خوزستان ایجاد کنیم و به کشور ارائه دهیم. البته استان خوزستان شایسته الگوسازی است و همانطور که در تمام محصولات، استان خوزستان پیش‌رو است، در شیلات نیز اینگونه است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واردات LNG هند تا سال ۲۰۳۰ به ۷۶ میلیارد متر مکعب می‌رسد

س بهمن 21 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، در گزارش ۲۰۲۱ دورنمای انرژی هند که از سوی آژانس بین المللی انرژی منتشر شد، پیش‌بینی شد با توسعه تولید ناخالص داخلی هند به ۸.۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰ تحت سناریوی سیاست ملی فعلی این کشور، مصرف انرژی هند تقریبا دو برابر […]

همچنین بخوانید: