خوزستان به الگوهای مختلف کشت نیاز دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان جلگه‌ای حاصلخیز و دارای منابع آبی و ظرفیت قابل کشت ارزشمندی است، گفت: همه این امکانات، ظرفیت‌ را برای تولید، توسعه و افزایش بهره‌وری فراهم می‌کند؛ البته به دانش فنی و الگوهای مختلف کشت نیاز است و در این حوزه باید کارهای اساسی انجام شود تا بهره‌وری را افزایش دهیم.

غلامرضا شریعتی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران که امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم در پنج شش سال گذشته از رتبه سوم آبزی‌پروری در کشور به رتبه اول برسیم و با پروژه‌هایی که در دست اجرا داریم، از جمله طرح پرورش ماهی آزادگان، طرح ۳۹۰ هکتاری هندیجان، ۱۱۰۰ هکتاری هندیجان، طرح‌های اندیکا، ماهشهر و طرح بهسازی و رفع مشکلات چوئبده، در آینده‌ای نزدیک فاصله ما با دیگر استان‌ها در آبزی‌پروری افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مرین‌پرس، وی افزود: وجود طرح‌های آبزی‌پروری در شهرستان‌های دزفول، گتوند، شوشتر و شهرهای مختلف گویای این است که در تولیدات شیلات و به تبع آن بازار کار، ظرفیت صادرات و اشتغال شرایط خوبی پیدا خواهند کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی پشت سد، تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح پرورش ماهی در قفس یا پشت سدها با مشکلاتی مواجه بودیم اما خوشبختانه با توافقاتی که با سازمان آب و برق استان خوزستان صورت گرفت، این طرح به صورت پایلوت، به زودی در پشت سد مارون اجرایی خواهد شد.

شریعتی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کانال‌های آبیاری مدرن با حدود ۷۰۰ هزار هکتار در استان خوزستان وجود دارد، بیان کرد: به این علت بیشترین وسعت کانال‌ها نیز در استان خوزستان وجود دارد و بنا است که از ظرفیت‌های مختلف استان برای توسعه شیلات استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان خوزستان به ویژه در حوزه کشاورزی، گفت: استان خوزستان جلگه‌ای حاصلخیز و دارای منابع آبی و ظرفیت قابل کشت ارزشمندی است. همه این امکانات، ظرفیت‌ را برای تولید، توسعه و افزایش بهره‌وری فراهم می‌کند؛ البته به دانش فنی و الگوهای مختلف کشت نیاز است و در این حوزه باید کارهای اساسی انجام شود تا بهره‌وری را افزایش دهیم و البته بتوانیم در جهت ارزآوری، صادرات و تامین امنیت غذایی گام موثری برداریم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هرمزگان مهمترین کانون ساخت و تعمیر انواع شناورها در کشور

س بهمن 21 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علی رغم وجود تحریم ها و شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا، سال جاری سالی پرکار از نظر تعداد صدور گواهینامه، مجوز ساخت و همچنین نوسازی ناوگان های تجاری، صیادی و تفریحی بوده است.  به گزارش مرین‌پرس، علی‌رضا […]

همچنین بخوانید: