سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن ماده غذایی در استان بوشهر تولید می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/بوشهر رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن ماده غذایی در ۳۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر کشت و تولید می‌شود.

محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی در راستای تولید غذای سالم و کافی در دسترس برای عموم مردم و همچنین امنیت غذایی، ۱۶ درصد از شاغلین استان بوشهر شامل ۴۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به سهم ۱۲.۷ درصدی بوشهر از تولید خرمای کشور اظهار کرد: نخیلات مهمترین ظرفیت کشاورزی ما است و در استان بوشهر ۵.۵ میلیون نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار داریم که سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما در این نخلستان‌ها تولید می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت دارند که ۶۰ هزار تن آبزی صید می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر تاکید کرد: در بخش آبزی‌پروری بیشترین میگوی پرورشی کشور توسط استان بوشهر تولید می‌شود و با داشتن ۱۰ سایت پرورش میگو به همراه ۳۰۰ مزرعه و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح بیش از ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید می‌شود.

منوچهری با اشاره به ضرورت و برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: در این راستا دو شهرک شیلاتی برنامه‌ریزی شده که یکی از اینها امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۰ به مدار تولید بیاید. شهرک شیلاتی رودشور در گناوه نیز با مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار و سایت دلوار ۳ که در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: برای بحث پرورش ماهی در قفس ۶۰ موافقت اصولی صادر شده که چهار مورد با ظرفیت تولید ۴ هزار تنی منجر به پروانه بهره‌برداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه در بخش پرورش ماهی در قفس باشیم و با کاهش بار تولید منابع دریایی، به سوی پرورش آبزیان برویم.

محمدتقی منوچهری تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین محصولات استان بوشهر گوجه‌فرنگی است که سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در سطح ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت می‌شود و بوشهر رتبه اول را در تولید این محصول دارد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میراث جهانی لنج‌سازی تقدیم کشور قطر شد

چ بهمن 15 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سیدعلی موسوی گُمارانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت:  یک دهه از ثبت پرونده «دانش ساخت و دریانوردی با لنج سنتی خلیج فارس» گذشته و میراث فرهنگی هیچ اقدامی برای حفاظت از این صنعت نکرده است. وی افزود: […]

همچنین بخوانید: