پیش‌بینی افزایش تولید خاویار خوزستان در سال جاری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از ادامه احداث دو مزرعه بزرگ پرورش خاویار در گتوند خبر داد.

فتح‌الله ابوعلی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، در خصوص آخرین وضعیت پرورش خاویار در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر مزارع پروش ماهی خاویاری در شوش، دزفول و شوشتر راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند؛ سهم شوشتر در این میان جزئی‌تر است و عمده پرورش و تولید ماهی خاویار در دزفول و شوش است که دارای چند مزرعه هستند.

وی افزود: سطح مزارع خاویاری استان خوزستان در مجموع ۱.۲ هکتار است که شامل ۵ هزار مترمربع در شوش و ۵ هزار مترمربع در دزفول و ۲ هزار مترمربع در شوشتر است.

ابوعلی با بیان اینکه خوزستان در سال گذشته حدود ۴۰ کیلوگرم تولید خاویار داشته است، ادامه داد: میزان تولید سالانه گوشت ماهی خاویار در استان خوزستان ۵ تا ۶ تن است اما برای امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۸ تن گوشت خاویار و ۱۰۰ کیلوگرم خاویار برسد.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه صنعت پرورش خاویار استان خوزستان در ابتدای راه توسعه قرار دارد، در حال حاضر سهم خوزستان در تولید خاویار کشور ۰.۳ درصد است و در رتبه پانزدهم تولید خاویار ایران قرار دارد.

وی گفت: در صورت تکمیل ظرفیت‌های برنامه‌ریزی شده به ویژه تکمیل مجتمع خاویاری دزفول و دیگر طرح‌های انفرادی در سطح استان، ۸ هزار تن تولید ماهیان خاویاری در استان خوزستان خواهیم داشت. با این وجود برای سال آینده، افزایش تولید حدود ۲۰۰ تن گوشت خاویار در استان پیش‌بینی می‌شود.

ابوعلی تصریح کرد: گوشت خاویار ضرورتی برای به موقع صید شدن ندارد و صید آن متناسب با نیاز بازار انجام می‌شود اما خاویار باید به موقع برداشت شود.

وی با اشاره به طرح‌های جدید پرورش خاویار در استان خوزستان افزود: در حال حاضر دو مزرعه بزرگ پرورش خاویار در گتوند در حال احداث است که یکی از این مزارع در پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این مزرعه خود به تنهایی ۲ هکتار مساحت دارد و ظرفیت تولید ۱۷۵ تن گوشت خاویار و ۵ تن خاویار را خواهد داشت.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص قیمت خاویار گفت: هر کیلوگرم گوشت خاویار ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم خاویار در حدود ۴ میلیون تومان قیمت دارد. خاویار به دلیل گران‌قیمت بودن، در سبد غذایی عموم مردم قرار ندارد و مورد استفاده تعداد محدودی از مهمانان خارجی و مصرف‌کنندگان داخلی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می کند

چ دی 17 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح و برگزاری چند جلسه مهم، ظهر امروز (چهارشنبه) به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند. به گزارش مرین‌پرس، اسحاق جهانگیری قرار است امروز پس از حضور در شهرستان چابهار، اسکله بندر صیادی تنگ را […]
جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می کند

همچنین بخوانید: