اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان نیروی متخصص شیلات تربیت می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل و اداره‌کل شیلات استان، گفت: این همکاری به منظور تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در حوزه شیلات و در جهت تحقق شعار جهش تولید، تربیت نیروی ماهر و ارتقای مهارت شاغلین در این حوزه است.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، اظهار کرد: یک طرح ملی در حوزه توسعه تولید و پرورش آبزیان وجود دارد که در این در راستا به زودی شاهد انعقاد تفاهم‌نامه ملی آن در استان خوزستان میان سازمان شیلات کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری خوزستان خواهیم بود. برای تامین نیروی مورد نیاز اجرای این طرح نیاز بود که جهت استفاده مشترک از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه منعقد شده میان ما و اداره‌کل شیلات استان، به منظور تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در حوزه شیلات است. همچنین در جهت تحقق شعار جهش تولید، تربیت نیروی ماهر و ارتقای مهارت شاغلین در این حوزه بتوانیم بالاترین بهره‌وری را از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف همکاری با اداره‌کل شیلات،  توسعه صنعت شیلات و پرورش آبزیان، با تربیت نیروی جدید است، ادامه داد: این طرح در سطح استان برای پرورش ماهی و میگو در حجم متراکم اجرا می‌شود و با اجرای آن می‌توانیم شاهد توسعه این صنعت باشیم.

سواعدی با اشاره به مزایای پرورش آبزیان به روش مدرن، تصریح کرد: با توجه به اینکه آبزیان در استان نیازی به آب زیادی ندارند در این طرح از آب گردشی استفاده می‌شود؛ یعنی منابع آب هدر نمی‌رود و با کمترین مقدار آب، بیشترین بهره‌وری را خواهیم داشت. این کار را در شهرستان‌های باغملک و ایذه نیز می‌توانیم انجام دهیم و نیازی نیست که حتما مزارع سنتی پرورش آبزیان را راه‌اندازی کنیم، بلکه می‌توان با استفاده از مزارع مدرن با کمترین میزان آب، آبزیان را پرورش داد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۱۸ درصدی صید کیلکا در گیلان

چ دی 3 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/گیلان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از افزایش ۱۸ درصدی صید کیلکا خبر داد و گفت: مجموع صید شناورهای کلیکاگیر استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۹۷ تن بوده است. اکبر ایلدرم در گفت وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: مجموع صید شناورهای کلیکاگیر استان گیلان […]

همچنین بخوانید: