موضوعات: شیلات

تولید آبزیان در استان کرمان به ۳۰۰۰ تن در سال رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/کرمان مدیر شیلات استان کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در زمینه آبزی‌پروری در استان کرمان در خصوص تولید ماهیان گرمابی، سردابی، قزل آلا و ماهیان خاویاری و آرتمیا وجود دارد.

“رها ابوالقاسمی” در تشریح جزییات این خبر گفت: در استان کرمان ظرفیت خوبی بوجود آمده است که به راحتی می توان در کنار فعالیتهای کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد واشتغال زایی و تولید پروتئین در استان را داشته باشیم.

 مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه تولید انواع آبزیان در استان کرمان به ۳۰۰۰ تن در سال رسیده است که انشاالله در آینده نیز بیشتر خواهد شد افزود: یکی از چالش‌های استان آب است و پرورش ماهی قزل آلا به آب زیادی احتیاج دارد که با استفاده از دستگاه های مکانیزه درسیستم مدار بسته با آب کم هم می توان جهت تولید این آبزیان  اقدام کرد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی مدار بسته مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می کنند ادامه داد: یکی از نیازهای استان بحث تولید نهاده‌ها مخصوصاً بچه ماهی و خوراک است که در گذشته این بچه ماهی از استان‌های دیگر وارد می شد که خوشبختانه با راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردابی در بردسیر با تولید ۲ میلیون بچه ماهی در سال استان در این زمینه بی نیاز شده است.

انتهای پیام

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: