هزار و ۸۸۸ تن میوه و تره‌بار از بندر آستارا صادر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کیانوش امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵۴ کانتینر ای تی یو (ای تی یو واحد شمارش هر کانتینر ۲۰ فوتی) حاوی میوه، تره بار و خشکبار از اول آبان ماه تا امروز با ۶ فروند کشتی صادر شده و مقصد این محصولات و تولیدات داخلی، کشورهای قزاقستان و روسیه بوده است.

وی افزود: آستارا از اول آبان ماه به شبکه حمل و نقل کانتینرهای یخچالی حوزه دریای خزر ملحق شده و محصولات کشاورزی تولیدداخل با کامیون ها حمل و در بندر آستارا تخلیه می شود و از طریق کشتی و شبکه حمل و نقل کانتینرهای یخجالی به کشورهای سی آی اس (کشورهای همسود مستقل) نظیر روسیه و قزاقستان منتقل می شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا عنوان کرد : از اول سال جاری تاکنون ۱۵۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا در این بندرگاه تخلیه و بارگیری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد دارد.

امیری بیان کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری کالا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به صادرات و ۴۳ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به واردات کالا بوده که کالاهای وارداتی اغلب شامل چوب، غلات و کود کشاورزی و کالاهای صادراتی شامل کربنات و مصالح ساختمانی است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در دوم آبان ماه امسال در بازدید از بندر آستارا خبر الحاق این بندرگاه به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر را اعلام کرده و گفته بود برای حمل محصولات کانتینری یخچالی، یک خط دریایی به مقصد آکتائوی قزاقستان ایجاد شده و هر دو هفته یک‌ بار حمل و نقل صورت می گیرد.

به گفته داوود تفتی، با فعال شدن این شبکه حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و محصولات کشاورزی شمال‌ غرب کشور از استان ‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان ‌از بندر آستارا صادر خواهد شد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم واردات و صادرات است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بزرگترین پاکسازی هسته ای تاریخ در دریا

ی دی 7 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه ۱۹ زیردریایی و کشتی و ۱۴ راکتور هسته ‌ای در میان ۱۸هزار جسم رها شده در دریاست بر همین اساس ولادیمیر پوتین برای کاهش ۹۰ درصدی مواد رادیواکتیو در اقیانوس منجمد شمالی طرحی را به اجرا گذشته است تا دو زیردریایی هسته ‌ای و چهار محفظه […]

همچنین بخوانید: