عملیات جستجو و نجات دریایی درآب‌های هرمزگان ۱۶ درصد کاهش یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اسماعیل مکی زاده روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این مدت همچنین ۴۱ مورد انجام عملیات پزشکی دریانوردان به ثبت رسیده که به دلیل فراگیری ویروس کرونا و درگیری این قشر با بیماری کووید ۱۹ نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی بیان داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان نه تنها از منظر گستردگی آب‌های حاکمیتی تحت پوشش و حجم عملیات جستجو و نجات دریایی نخستین و مهم‌ترین مرکز درکشور به شمارمی‌آید بلکه در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناورهای ایرانی در آب‌های بین المللی نیز در زمره فعال‌ترین مراکز منطقه قرار دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: برخورداری از بنادر متعدد تجاری، نظامی، صیادی و مسافری و نیز ۱۴ جزیر مهم، این استان را به استانی سوق الجیشی و استراتژک مبدل نموده و نقش حاکمیتی سازمان بنادر را در اجرای کنوانسیون‌های بین المللی جهت محافظت از محیط زیست دریایی، ارتقای ضریب ایمنی و امنیت شناورهای مستقرو درحال تردد و نیز صیانت از جان انسان‌ها را دوچندن کرده است.

هشت فروند شناور ناجی و ۳۶ استگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه) کار جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی هرمزگان با نظارت ادارهکل بنادر و دریانوردی این استان را برعهده دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریا زمینه ساز اشتغال و توسعه اقتصادی

س دی 2 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون اول رییس جمهور گفت: اقتصاد دریامحور فقط منحصر به ماهیگیری و شیلات نیست بلکه ده ها رشته صنعتی با محوریت دریا وجود دارد که می ‌تواند در استان های ساحلی فعال شود و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم آورد. به گزارش مرین‌پرس، معاون […]

همچنین بخوانید: