صید ۳۰ هزار تن ماهیان صنعتی در آب‌های دور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید پرویز محبی» با اشاره به وجود یک‌هزار و ۴۰۰  فروند شناور صید در آب‌های دور، افزود: فعالیت در آب‌های دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آب های ساحلی، از نظر اهتزاز پرچم ایران در این آب‌ها حائز اهمیت است، ضمن آن‌که می‌توانیم بخشی از جمعیت جویای شغل را در این شناورهای صیادی ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به این که مدیریت، سهمیه‌بندی صید و سیاست‌گذاری‌های مربوط به صید در آب‌های دور توسط کمیسیون صید تون ماهیان اقیانوس هند انجام می‌شود، اظهار داشت: برای ایران مهم است که جایگاه خود را در این کمیسیون تقویت کرده و بتواند در اجلاس‌های آن شرکت کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه حق عضویت کشورها در کمیسیون صید تون ماهیان اقیانوس هند بستگی به میزان صید کشورها دارد، گفت: حق عضویت سالیانه ایران حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار دلار است. 

محبی، یکی از مشکلات مربوط به پرداخت حق عضویت ایران به این کمیسیون را نبود منبعی برای تامین اعتبارات آن دانست.

به گزارش ایرنا، سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی از محل صید و آبزی پروری در کشور تولید شد که با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، تراز تجاری این بخش از ۴۴۰ میلیون دلار عبور کرد.

طبق آمارها تولیدات شیلاتی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ ۴۰ برابر رشد یافته که روند شتابنده‌ای را در حوزه آبزی‌پروری نشان می‌دهد.

براساس آمارها در ۹ ماهه امسال ۵۰۲ هزارتن انواع آبزیان در آبهای شمال و جنوب کشور صید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه موسسات به رسمیت شناخته شده دریایی

د اسفند 4 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی لایحه ای با عنوان «آیین نامه موسسه های به رسمیت شناخته شده در زمینه ارائه خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی جان اشخاص در دریا (سولاس)» در تاریخ 6/7/1399 توسط هیئت […]

همچنین بخوانید: