سرانه مصرف آبزیان در بروجرد ۸.۲ کیلوگرم است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غلامحسین اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بروجرد با تولید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی سرد آبی در سال جاری رتبه ۶ را در استان کسب کرده است، افزود: هم اکنون نیز بزرگترین مزرعه پرورش ماهی به وسعت ۳۶ هکتار و ۲۳ هکتار استخر خاکی آبگیری شده و فعال است.

وی اظهار داشت: این مزرعه با تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی گرم آبی یکی از بزرگترین مزارع پرورش ماهی گرم آبی کپور در لرستان است.

اکبری ادامه داد: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۲ مزرعه تکثیر ماهیان سرد آبی با ظرفیت تولیدی هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال بیش از ۲۰ میلیون تولید دارد. 

رییس اداره شیلات بروجرد بیان کرد: این شهرستان دارای یک واحد فرآوری شده و بسته بندی آِبزیان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در روز ۲ باب سردخانه به ظرفیت ۵۰۰ تن و ۲ کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به برخوردار بودن این شهرستان از ۳۸ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی تولید و روانه بازار مصرف شود.
اکبری یادآور شد: همچنین یک مزرعه ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۵۰ تن خاویار در این شهرستان فعال است.
رییس اداره شیلات بروجرد گفت: این شهرستان هم اکنون دارای ۳۸مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر، سه واحد تولید و تکثیر انواع ماهیان تزیینی به ظرفیت ۷۵۰ هزار قطعه با ۱۹ مرکز عرضه فروش ماهیان تزیینی آکواریومی به ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در سال است. 
اکبری اظهار داشت: مجوز پرورش ماهی در قفس در سد دهکرد بروجرد به ظرفیت ۱۰۰تن ماهی سردآبی در بروجرد صادر شده و ۱۳ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در حل احداث بوده که با بهره برداری از آن بیش از ۵۰۰تن به تولید شهرستان افزوده خواهد شد.

۳۸ مرکز پرورش ماهی در شهرستان بروجرد فعال است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر استراتژیک چابهار در ردیف بنادر استاندارد جهان/بندر چابهار ارتباطات تجاری ایران با دنیا را متحول می‌کند

ی اسفند 3 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد از حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی و فرآیند لایروبی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و روند تخلیه و بارگیری کالا بازدید کردند. محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در این بازدید […]

همچنین بخوانید: