شناور غیرمجاز صید ترال در گناوه توقیف شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالله بویراتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این شناور که شب گذشته در آب‌های ساحلی نزدیک به شهرستان گناوه درحال صید بود، در حین گشت زنی دریابانی شناسایی و توقیف شد.

وی اظهارکرد: این شناور با اداوت و تجهیزات و ماهی‌های صیدشده به همراه سرنشینان آن توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: یک شناور دیگر نیز که همراه با شناور توقیف شده در حین صید متواری شده بود،  ناخدای آن توسط دریابانی دستگیر شده‌است.

وی از پایگاه دریابانی شهرستان گناوه بخاطر شناسایی و توقیف شناورهای غیرمجاز صید ترال تقدیر کرد.

صیادان  گناوه همواره از افزایش صید ترال در آب‌های ساحلی این شهرستان ابراز نگرانی می‌کنند و آن را عامل به مخاطره افتادن امنیت شغلی خود و نابودی ذخایر آبزیان دریایی می‌دانند.

ترال یا کف‌روب، نوعی روش ماهیگیری است که با کشیدن تور بزرگ قیفی شکل در بستر دریا توسط یک یا چند شناور هر آنچه در کف دریا وجود دارد را جمع و نابود می‌کند، این روش صید می‌تواند با نابودی زیستگاه آبزیان امنیت شغلی صیادان را به خطر بیندازد.

شهرستان گناوه در پسکرانه خلیج فارس با ۱۵۰ کیلومتر نوار مرزی دریایی،  در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محموله نفتکش توقیف شده ازسوی آمریکا متعلق به ایران نبود

د بهمن 27 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نشست خبری با بیان اینکه اگر طرف‌های مقابل در برجام به تعهدهای خود تا هفته نخست اسفندماه عمل نکنند، دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است، گفت: این اقدام به معنای توقف نظارت‌های فراپادمانی […]

همچنین بخوانید: