دانشگاه آستاراخان خواستار ایجاد دانشکده مشترک ایرانی روسی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا نوالنی در بازدید مهدی آکوچاکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان از دانشگاه فنی دولتی آستاراخان گفت: ایجاد چنین دانشکده ای  اطمینان از آموزش دانشجویان ایرانی را نه تنها برای دانشگاه آستاراخان بلکه برای سایر دانشگاههای روسیه نیز تضمین می کند.

.

به گزارش بخش مطبوعاتی منطقه آستارخان در این جلسه، الکساندر نوالنی به مهدی آکوچاکیان اطلاع داد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده؛  طی چند سال سهمیه دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه آستاراخان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

الکساندر نوالنی با بیان اینکه این روزها دوستی های بین دو کشور قویتر می شود؛ گفت: «دانشگاه ما علاقه مند به همکاری همه جانبه با دانشگاه های ایران از جمله کارهای تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو و استاد است.

رئیس دانشگاه آستارخان با بیان اینکه در حال حاضر همکاری های زیادی در این زمینه با ایران انجام شده است خاطر نشان کرد: سخنرانی ها و سمینارهای مشترک آنلاین با همکاران ایرانی در دوره کرونا به طور مداوم برگزار می شود.

نوالنی گفت: متخصصان زیادی در زمینه پرورش آبزیان در ایران وجود دارند که دانش آموخته این دانشگاه هستند و طرفین در دو زمینه اصلی شیلات و صنعت نفت و گاز همکاری می کنند.

وی گفت: در شهر آستاراخان، موسسه نفت و گاز این دانشگاه مجهز به تجهیزات مدرن،  ظرفیت لازم برای آموزش پرسنل برای کشور دوست ایران را دارد.

«الکساندر نوالنی»   اظهار داشت: با حمایت سرکنسولگری ایران در آستاراخان، دوره های مطالعه فارسی در این دانشکاه چند سال پیش برگزار شد که به دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی این فرصت را می دهد تا با شرکت های ایرانی کار کنند.

در این نشست رئیس دانشگاه دولتی آستارخان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ابراز اطمینان کردند که همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه های ایران در پایداری روابط دو کشور موثر خواهد بود.

دانشگاه دولتی آستاراخان (ASTU) سال ها با دانشگاه های ایران همکاری داشته است. اولین دانشجویان ایرانی  ۷۰ سال پیش برای تحصیل در دانشگاه شیلات آستاراخان حضور یافتند.

دانشگاه دولتی آستاراخان ASTU و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (ایران)  انجمن دانشگاه های کشورهای خزر را در سال ۱۹۹۶ ایجاد کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازگشت ملوانان ربوده شده به ترکیه

ی بهمن 26 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش  مرین‌پرس، 15 ملوان کشتی تجاری ترکیه که مدتی پیش از سوی دزدان دریایی در نیجریه ربوده شده بودند، پس از آزادی به ترکیه بازگشتند. این افراد در فرودگاه استانبول مورد استقبال مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه قرار گرفتند. ملوانان که به مدت 21 […]

همچنین بخوانید: