۴ جرثقیل بزرگ بندری هندی در راه چابهار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

۴ جرثقیل بزرگ بندری هندی در راه چابهار

 

به گزارش مرین‌پرس به نقل از لایومینت، مقامات دولتی هند اعلام کردند که تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی چهار جرثقیل بزرگ متحرک بندری را به بندر چابهار منتقل کرده و نسب می‌کنند.

 در ماه ژانویه هم هندی‌ها طی قراردادی ۲۵ میلیون دلاری دو جرثقیل متحرک بندری را به این بندر منتقل کرده بودند.

بندر چابهار در حال حاض توسط هندی ها، ایران و طرف‌های افغانستانی در حال توسعه بوده و قرار است به یکی از اصلی‌ترین گذرگاه‌های کالا‌های هندی برای رسیدن به کشور‌های آسیای میانه و به خصوص افغانستان تبدیل شود.

اجرای طرح توسعه این بندر به گسترش مناسبات اقتصادی و مبادلات تجاری بین ایران و هند هم منجر خواهد شد و میزان مبادلات تجاری دریایی بین دو کشور را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

یک مقام بلند پایه وزارت بنادر، آبراه ها، و کشتیرانی هند در این باره گفت: برای بهره برداری از بندر چابهار این تعداد جرثقیل کافی است. دو جرثقیل در حال حاضر در نزدیکی بندر ونیز ایتالیا هستند و تا پایان ماه مارس به ایران خواهد رسید و دو جرثقیل دیگر نیز تا پایان ماه ژوئن در چابهار تخلیه خواهند شد.

طرف هندی   می‌گوید تا کنون ۱۲۳ کشتی در این بندر پهلو گرفته و هزار تن تجهیزات و کالا را تخلیه در چابهار تخلیه کرده‌اند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ذخیره ۸۵۰ هزار تُن نهاده‌های دامی در بندر امام

ش اسفند 9 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   حمید بدوی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با بیان اینکه تخلیه، بارگیری و حمل نهاده‌های دامی از بندر امام توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی ادامه دارد افزود: حجم زیادی از نهاده‌های دامی به صورت یکسره و بدون انتقال به انبار‌های بندر امام […]

همچنین بخوانید: