ظرفیت یک میلیون تنی پرورش ماهی در قفس در دریای خزر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نبی الله خون میرزایی در حاشیه سفر دو روزه به استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی در رده‌های مختلف پرورش فرآوری و سایر زمینه‌ها است.

وی افزود: مصرف سرانه ماهی در سال ۵۷ یک کیلوگرم در سال بود که این مقدار در سال گذشته به ۱۳.۳ کیلوگرم در کشور رسیده است.

خون میرزایی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: برای پرورش ماهی در قفس در دریای خزر یک میلیون تن مطالعه شده که بخش قابل توجهی از آن در گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تعهدات و تکالیف و همچنین ارائه مشوق‌های لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران در پرورش ماهی در قفس، تاکید کرد: با توجه به جاذبه‌های ظرفیت‌های شیلاتی، در کل کشور با افزایش سرمایه گذاری روبرو شده ایم و تقاضا برای سرمایه گذاری در فعالیت‌های شیلاتی بسیار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به آمار میزان تولیدات شیلاتی امسال در کشور اشاره و اضافه کرد: هنوز آمار جمع بندی نشده اما برآوردها نشان از رشد چشمگیر تولیدات در مقایسه با سال گذشته دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری از ۲۰ پروژه گردشگری در خوزستان

س بهمن 14 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، این پروژه‌ها شامل ۱۱ اقامتگاه بومگردی، سه هتل، یک بازارچه صنایع دستی، دو مجتمع خدمات رفاهی  و دریایی هستند که با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال  و اشتغال زایی ۲۷۸ نفر به  بهره برداری رسیده است. پیمان نبهانی […]

همچنین بخوانید: