موضوعات: شیلات

۵۰ هزار تُن به ظرفیت تولید شیلات لرستان اضافه خواهد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت توسعه و کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: گیاهان دارویی مهمترین ظرفیت و قابلیت لرستان محسوب می‌شوند و باور داریم اگر همه پای کار بیایند بخشی از مشکلات بیکاری استان حل می‌شود و با حداقل سرمایه یعنی ۳۰ میلیون تومان یک شغل برای ده سال ایجاد کرد.

وی افزود: همچنین هر هکتار گیاه دارویی صد میلیون تومان درآمدزایی برای بهره‌برداران به دنبال دارد که رقم خوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص برنامه‌ریزی شیلات در حوزه آبزی پروری نیز بیان کرد: قراراست تا پایان سال ۱۴۰۴، ۵۰ هزار تن به تولید شیلات استان لرستان اضافه شود که با تلاش مسئولان شیلات این برنامه محقق خواهد شد.

حسنی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک معضل نیز اشاره کرد و افزود: باید با ساخت و ساز در حاشیه شهر و روستاها برخورد کرد و موارد را به مراجع ذی صلاح معرفی کرد، نکته دیگر اجرایی شدن ۵۰۰ حکم قضائی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در مورد حذف اعتبارات توازن و توسعه چند شهرستان نیز افزود: چند شهرستان اشتباه کرده و شاخص‌ها را بالا اعلام کردند و همین منجر به به حذف ردیف اعتبارات توازن و توسعه شد، اما اکنون استدلال داریم که سیل ۱۰ سال این شهرستان‌ها را به عقب برگردانده بنابراین می‌شود وزارت جهاد را مجاب کرد که اعتبارات برگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که کمترین تأثیر را از کرونا پذیرفت و رشد مثبتی داشت، عنوان کرد: اکنون چشم امید همه به جهاد کشاورزی است در حالی که این بخش ۱۹ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۰ درصد اشتغال را دارد اما ضریب آن از بودجه زیر ۵ درصد است.

حسنی مقدم یادآور شد: باید روی جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کار کرد تا شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: شیلات