تداوم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تداوم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

 

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: صادرات کالا از منطقه آزاد اروند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صادرات کالا از مرز بین‌المللی شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند با نظارت تیم‌های بهداشتی دو کشور ایران و عراق در جریان است و مشکلی در صادرات کالا در این گذرگاه مرزی وجود ندارد.

موسوی عمدۀ کالای غیرنفتی صادر شده از منطقه آزاد اروند را  شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، ‎مواد معدنی، آهن و مصالح ساختمانی بیان کرد.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از بنادر خرمشهر و آبادان نیز طبق برنامه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد افزود: خللی در روند صادرات زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند ایجاد نشده است.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در ادامه با اشاره به اینکه مرز دریایی خرمشهر همچنان فعال است و تردد شناور‌ها بین بنادر خرمشهر و آبادان با بنادر جنوبی عراق ادامه دارد افزود: هیچ تغییری در صادرات کالا از منطقه آزاد اروند با وجود وضعیت قرمز کرونایی در مناطق ساحلی خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر ایجاد نشده است.

هفته گذشته استاندار خوزستان دستور بستن مرز‌های مسافری زمینی و دریایی با عراق را با هدف مهار ویروس جهش یافته انگلیسی صادر کرد.

گفته می‌شود قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با رایزنی با ستاد ملی کرونا در صدد اجرای قرنظینه دو هفته‌ای در خوزستان با هدف غلبه بر همه گیری ویروس کروناست.

۱۱ شهر خوزستان از جمله شهر‌های ساحلی خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان، شادگان و اروندکنار در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منشا شیوع ویروس کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان تردد گردشگران و مسافران عراقی به شهر‌های جنوبی خوزستان بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گام دوم انقلاب، گام تمدن سازی است

ی اسفند 10 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس، دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در مرکز آموزش شهدای وظیفه ۰۱ نیروی زمینی ارتش ضمن دیدار با جوانان و نخبگان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی این مرکز، گفت: هوش و ذکاوت جوانان ایرانی قادر است از هر امکان و ظرفیتی، توانایی‌هایی […]

همچنین بخوانید: