موضوعات: سرخط خبرها

تعرفه‌های جدید بندری از ابتدای ۱۴۰۰ اجرا می شود/ سازمان بنادر قراردادهای اپراتوری و سرمایه گذاری را به دقت کنترل می کند/ تأمین تجهیزات مورد نیاز بنادر کوچک در دستور کار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیأت عامل و‌ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، توجه ویژه به جا‌به‌جایی اراضی در بنادر و استفاده بهینه همراه با بهره‌وری از اراضی را یکی از اولویت‌های در دستور کار این سازمان برشمرد و گفت: با جابه‌جایی مطلوب اراضی، می‌توانیم از همه ظرفیت اسکله‌ها، محوطه‌ها و سیلوها به نفع بخش خصوصی و صاحبان کالا بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در همایش معاونان بندری بنادر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان این‌ مطلب، تاکیدکرد: حذف تعرفه ثابت و اجرای تعرفه پلکان یکی از اقدمات خوب سازمان بنادر است که از اول فروردین ۱۴۰۰ اجرا می شود.

وی، این اقدام را برای بودجه بندی اپراتورها، بخش‌های خصوصی، سرمایه‌گذاران و غیره مناسب و مطلوب توصیف کرد؛ بر این اساس تقسیم کالا و توزیع بار باید به گونه‌ای مدیریت شود تا هیچ آسیبی متوجه اپراتورها نشود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر، کنترل دقیق قراردادها اعم از قراردادهای اپراتوری و یا قراردادهای سرمایه‌گذاری را یکی از رویکردها برای سال ۱۴۰۰ دانست و افزود: با توجه به پاسخگو نبودن منابع سازمان بنادر برای کلیه طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی در حوزه تجهیزات، بندری و دریایی، استفاده از منابع بخش خصوصی باید لحاظ شود که این رویکرد مستلزم مطلوب بودن نتایج سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر و پسکرانه‌های بندری است.

کوهساری رفع مشکل خن‌کاران در بنادر جنوبی را یکی دیگر از محورها عنوان و اضافه کرد: دستورالعمل مصوب و ابلاغ شده هیات عامل درباره کالاهای خطرناک باید به سرعت در بنادر اجرایی شود؛ چرا که در بحث ایمنی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه در دست اجرای سازمان، بررسی  و تامین تجهیزات مورد نیاز برای بنادر کوچک است، تاکیدکرد: ضرورت دارد، بنادر کشور تجهیزات مازاد و بلااستفاده خود را شناسایی و اعلام کنند تا از آنها در بنادر دیگر که کمبود تجهیزات داریم، استفاده شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی توجه به ایمنی بندری اعم از صفافی، چیدمان و زیبایی‌سازی محوطه‌های بندری را از اولویت‌های معاونت بندری و اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: نرم تخلیه و بارگیری در بنادر باید به گونه‌ای باشد که رضایت مشتریان، صاحبان کالا و صاحبان کشتی را جلب کند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت