مجوز تولید۲ هزارو ۵۰۰ تن ماهی پرورشی در سد سیمره صادر شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا ، کیارش بیرانوند روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در این راستا امکان پرورش ۲ هزار تن ماهی در قفس و تولید ۵۰۰ ماهیان گله ای در سد سیمره به این سرمایه گذار داده شد.

وی اظهار داشت: امکان تولید پنج هزار تن ماهی خاویاری و گرمابی در مخزن سد سیمره وجود دارد و شیلات لرستان مجوز پرورش ماهی در قفس و تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار می دهد.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس است عنوان کرد: این طرح از سال ۹۴ در استان آغاز شده و لرستان یکی از مناطق پیشرو در این حوزه است.

بیرانوند اظهار داشت: با توجه به سدهای موجود می توان بیش از ۱۰ هزار تن با طرح های پرورش ماهی در قفس تولید کرد که تاکنون سه هزار تن ظرفیت ایجاد شده و یک هزار تولید ماهی از این طریق در لرستان تولید می شود.

اکنون ۵۶۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان فعال است که سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن انواع آبزیان از این مزارع تولید و به بازار مصرف عرضه می شود، همچنین ۱۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شیلات استان ایجاد شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث برج کار سیلوی غلات در بندر امام

ی اسفند 10 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، در ادامه روند تکمیل این پروژه سرمایه گذاری، عملیات احداث برج کار در فاز اول سیلو‌های مکانیزه غلات بندر امام به اتمام رسید. احداث این برج کار به ارتفاع ۴۳.۵ متر و دیواره بتنی مسلح به ضخامت ۳۵ سانتیمتر، با استفاده […]

همچنین بخوانید: