پهلوگیری دو کشتی حامل ۴۳ هزار تن روغن خام در بندر امام

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پهلوگیری دو کشتی حامل ۴۳ هزار تن روغن خام در بندر امام

 

امید جهان نژادیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرین‌پرس افزود: محموله این دو کشتی اقیانوس پیما پس از انجام تشریفات گمرکی، استاندارد و بهداشت توسط تانکر به کارخانه‌های تصفیه روغن در سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۷۹ هزار تن روغن خام خوراکی در بندر امام ذخیره سازی شده که به تدریج به کارخانه‌های روغن کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: هم اکنون واردات و تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام طبق بندر برنامه انجام می‌شود.

وی گفت: تا پایان سال جاری نیز چندین فروند کشتی حامل روغن خام نباتی در بندر امام پهلو می‌گیرد.

جهان نژادیان در ادامه با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۹۰۰ تن برنج هندی در بندر امام وجود دارد، افزود: برنج وارداتی برای تامین روز‌های پایانی سال به نقاط کشور در حال حمل است.

بیش از ۹۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت صمت، متولی سفارش و خرید چهار کالای اساسی شامل گندم، برنج، روغن و شکر است.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام به عنوان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران ۵۰ میلیون تن است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

متانول سوخت آیده‌آل قانون IMO ۲۰۲۰

د اسفند 11 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، این مؤسسه با انتشار گزارشی اعلام کرد: با تست و آزمایش سوخت متانول توسط گروه‌های تحقیقاتی این مؤسسه در اقصی نقاط دنیا نتایج حاصله نشان می‌دهد این نوع سوخت دارای کمترین میزان SOX، NOX، ذرات معلق (PM) و همچنین کمترین […]

همچنین بخوانید: