احتمال هجوم دسته‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان قوت گرفت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

احتمال هجوم دسته‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان قوت گرفت

خدارحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: بر اساس رصد و پایش مسیر حرکت دسته‌های ملخ دریایی از شمال و شرق عربستان سعودی‌، احتمال حرکت تهاحمی ملخ‌های دریایی به مناطق ساحلی خوزستان زیاد شده است از این رو تجهیزات لازم فنّی و ترابری برای مقابله موثر با ورود ملخ های دریایی بسیج شده است.

وی گفت: فرودگاه‌های ماهشهر‌، آبادان و امیدیه برای نشست و برخاست هواپیماهای سمپاش آماده شده و چندین فروند پهپاد بزرگ نیز برای مقابله با ملخ های دریایی بسیج شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه افزود: در مناطق ساحلی ماهشهر‌، هندیجان‌، آبادان‌، خرمشهر، اروندکنار‌، چوئبده و شادگان که بیشترین احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی را دارند بیشترین سطح آمادگی ایجاد شده است.

بهمن ماه 97 نخستین دسته‌های ملخ دریایی که از مناطق شرقی عربستان سعودی پرواز کرده بودند در منطقه ساحلی هندیجان مشاهده شدند و سپس به دیگر مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان هجوم آوردند.

حرکت تهاجمی دسته های ملخ دریایی به مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان خسارات زیادی به محصولات کشاورزی‌، جنگل ها و مراتع وارد کردند و پس از آن وضعیت فوق العاده در این مناطق اعلام شد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح روی جلد شماره جدید هفته نامه اکونومیست

ج اسفند 15 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقهبازگشت/ چطور باید برای دنیای پس از همه گیری کرونا شبکه تامین اجتماعی ایجاد شود؟ منبع

همچنین بخوانید: