استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



بندر آنتروپ در بلژیک قصد دارد با مجموعه ای از پهپادهای خودران فرآیند عملیات نظارت و بازرسی در سطح بندر را در سال 2022 بهبود ببخشد.

بندر آنتروپ برای اولین بار و به صورت آزمایشی، از یک پهپاد خودران در آسمان بندر برای بازرسی و کنترل فعالیت های این بندر استفاده کرد. این بندر در نظر دارد در سال 2021 یک سری آزمایشات را برای استفاده مجموعه های از پهپادهای خودران در سال 2022 انجام دهد.

پروازهای آزمایشی فعلی برای موقعیت ها و شرایط مختلف از جمله بازرسی زیرساخت ها، نظارت و مانیتورینگ، مدیریت حوادث، مدیریت اسکله و تشخیص نشت و آلودگی محیطی درنظر گرفته شده است. 

هدف این آزمایش ها، به کارگیری پهپادهای خودران به عنوان یک ابزار نظارتی در یک محیط واقع بینانه و پیچیده با موانعی متعدد، از ساختمان ها گرفته تا خطوط ولتاژ بالا است تا ظرفیت نظارتی و کنترلی این ابزار جدید مورد ارزیابی قرار گیرد.

آنیک دی ریدر؛ رئیس هیات مدیره بندر آنتروپ می گوید: ما همه تلاش خود را برای ایجاد محیط بندری امن انجام می دهیم چرا که پهپادها در آینده نزدیک برای تحقق این امر ضروری خواهند بود. 

وی ادامه داد: نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار  و‌ بلند مدت بندر بسیار مهم بوده و بندر آنتروپ محیط ایده آلی برای آزمایش و توسعه بیشتر فناوری نوآورانه است. 

طبق گفته مقامات بندر آنتورپ، استفاده از پهپادهای خودران می تواند سهم مهمی در ایمنی عمومی مجموعه بندری داشته باشد که تقریباً 30000 هکتار وسعت دارد. 

پهپادها چشم انداز منحصر به فردی را از هوا فراهم می کنند و مسئولین بندر قادر خواهند بود یک منطقه گسترده را به روشی سریع و ایمن مدیریت، بازرسی و کنترل کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم تدوین قانون جهانی برای پشتیبانی از سوخت کم سولفور

ج اسفند 15 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، “Sadan Kaptanoglu” مدیر‌عامل بیمکو در این زمینه گفت: به منظور ایجاد رقابت، دستیابی به فنّاوری، حذف سوخت‌های فسیلی و سنتی و جایگزینی سوخت کم سولفور با هزینۀ مناسبِ جامعه حمل و نقل دریایی، مکانیزم و بستۀ جامع برابری هزینه‌های انرژیِ […]

همچنین بخوانید: