فعالیت ۳۰۰ فروند قایق تفریحی در مسیر قشم- هنگام / امکان سفر دریایی به جزیره هنگام با حفظ پروتکل‌های بهداشتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فعال بخش خصوصی در توریسم دریایی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: هر ساله با شروع نیمه دوم اسفند ماه و شروع سفر‌های نوروزی، موج عظیمی از گردشگران از طریق قشم به جزیره هنگام وارد می‌شوند.

افشین عباس نژاد هنگامی، ادامه داد: در حال حاضر امکان  سفر دریایی گردشگران به جزیره هنگام از طریق اسکله کندالو در قشم به سمت این جزیره با استفاده از ۳۰۰ فروند قایق تفریحی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم است.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روزانه بین ۱۰۰ نفر تا ۴۰۰ نفر گردشگر از طریق دریا وارد جزیره هنگام می‌شوند.

وی اذعان داشت: از آنجا که تنها راه ورود گردشگران به جزیره هنگام از طریق دریا و با استفاده از شناور‌های تفریحی است، لذا ورود تعداد زیاد گردشگران به جزیره هنگام منوط به مناسب بودن شرایط آب و هوایی خلیج فارس است.

به گفتۀ مدیر‌عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، در روز‌هایی که در خلیج فارس ناپایداری جوی حاکم  می‌شود امکان سفر گردشگران به جزیره هنگام وجود نخواهد داشت.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در توریسم جزیره هنگام با اشاره به افزایش ورود گردشگران به جزیره هنگام در سال‌های اخیر گفت: مهمترین دلیل پیش‌بینی افزایش ورود گردشگران به جزیره هنگام، افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جاذبه‌های جزیره هنگام از طریق سازمان منطقه آزاد قشم است.

عباس نژاد هنگامی، اظهار داشت: این تبلیغات بیشتر در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری و نیز از طریق راهنمایان دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده است.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی با اشاره به اینکه تماشای دلفین‌ها هنگام گشت دریایی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شود، گفت: اغلب دسته‌های دلفین‌ها در نزدیکی جزیره دیده می‌شوند.                           

وی یادآور شد: البته در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد قایق‌های غیرمجاز صید ساردین در اطراف جزیره، شاهد فراری شدن دلفین‌ها از ساحل هنگام و عدم احساس امنیت برای آن‌ها هستیم.                                                                            

عباس نژاد هنگامی، همچنین از نقاط دیدنی جزیره را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها دانست و گفت: تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاک‌پشت‌های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه‌های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

وی در ادامه به وجود بازارچه صنایع دستی و رستوران‌های محلی در جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این مکان نیز همواره در ایام نوروز مورد ا. ستقبال گردشگران قرار می‌گیرند.

این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می‌شود و گردشگران با مراجع به آنجامی توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیز غذا‌های محلی را خریداری کنند.                            

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی، تصریح کرد: همچنین در این بازارچه برخی آداب و رسوم جامعه محلی هنگام از جمله “نقش حنا” نیز برای گردشگران علاقه‌مند اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: از مجموعه طرح اقامت خانه کاشانه جزیره قشم، هشت اقامتگاه در جزیره هنگام به گردشگران ورودی خدمات رسانی می‌کنند که این اقامتگاه‌ها با مدیریت بومیان جزیره زیر نظر مستقیم سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت می‌شود.    

   مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام تاکید کرد: در ایام نوروز اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم از هنگام نیز بازدید به عمل می‌آورند.       

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجلیل از نفرات برتر مسابقات ورزشی ایزوایکو گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

ش اسفند 16 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه تجلیل از نفرات برتر مسابقات ورزشی ایزوایکو گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراسم تجلیل از نفرات برتر و اهدای جوایز مسابقات ورزشی گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ویژه کارکنان […]

همچنین بخوانید: