بندر چابهار تا خردادماه به طور کامل به بهره‌برداری می رسد/ ظرفیت و توان بندر چابهار بیش از تصور ما است

زمان مطالعه: 1 دقیقه



وزیر بنادر، دریانوردی و آبراه های هند گفت: انتظار می رود اپراتور هندی، بهره برداری کامل از بندر چابهار را تا اواسط خرداد ماه آغاز کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مری لینک، هند در حال توسعه بخشی از بندر چابهار در سواحل جنوب شرقی ایران در امتداد خلیج عمان به عنوان راهی برای حمل کالا به ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. 

منصوک مانداویا؛ وزیر بنادر، دریانوردی و آبراه های هند درباره تقویت تجارت منطقه ای به رویترز ا‌ظهارداشت: انتظار می رود اپراتور هندی، بهره برداری کامل از بندر چابهار را را تا پایان ماه مه (اواسط خرداد) آغاز کند؛ احتمالا در ماه آوریل یا مه برای آغاز بهره برداری کامل از بندر چابهار به ایران سفر کنم. 

وی با بیان اینکه شرکت اپراتوری هندی فعالیت خود را به صورت محدود در چابهار آغاز کرده و پتانسیل رشد در این بندر بسیار مشهود است، افزود: بندر چابهار از فوریه 2019 تا ژانویه 2021 تعداد 123 کشتی و 1.8 میلیون تن کالای فله و عمومی را تخلیه و بارگیری کرده است. این میزان بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است، حال تصور کنید با بهره برداری کامل حجم عملیات چقدر افزایش خواهد داشت. 

مانداویا خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان نقطه اتصال منطقه برای ارائه کمک های بشردوستانه در دوران همه گیری کرونا حضور فعالی داشته است، در این میان هند به دنبال خط ریلی به طول حدود 600 کیلومتر است تا کالاها با هزینه کمتری از چابهار به افغانستان ارسال شود. 

دهلی نو همچنین پیشنهاد کرده است بندر چابهار در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب INSTC (اتصال بمبئی به مسکو) به عنوان نقطه اتصال درنظر گرفته شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳۳۱ قطعه ماهی خاویاری از تور صیادان گلستانی نجات یافتند

ش اسفند 16 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه محسن یحیایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۰۳ قطعه ماهی خاویاری در گشت‌های مشترک با دریابانی از تور صیادان غیرمجاز و دام‌های سرگردان کشف شدند. وی افزود: علاوه بر آن از ابتدای زمان صید (۱۵ مهر) تاکنون صیادان پره […]

همچنین بخوانید: