ضروت توسعه گردشگری جزیره خارگ همراه با صنعت نفت/ امکان سفر توریستی دریایی به جزیره خارگ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به اینکه جزیره خارگ یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس محسوب می‌شود، بیان داشت: این جزیره همگام با توسعه صنعت نفت می‌تواند با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بستری مناسب برای گردشگری باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از امکان سفر گردشگران به جزیره خارگ خبر داد و گفت: علاقه‌مندان سفر به خارگ می‌توانند با هماهنگی از طریق دفاتر خدمات مسافرتی استان و یا با فرماندای خارگ نسبت به سفر دریایی به این جزیره اقدام کنند.

به گفته وی، جزیره تاریخی خارگ بستر اقتصادی مناسبی دارد و می‌تواند در کنار صنعت نفت و پتروشیمی با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

ارسطوزاده تصریح کرد: وجود سواحل بکر و زیبا با ویژگی‌های منحصر به فرد، زیست بوم‌های فوق‌العاده و آثار تاریخی بر جای مانده از گذشتگان در این جزیره تاریخی این امکان را فراهم می‌کند که این جزیره فقط صنعتی نباشد و بتوان میراث فرهنگی و گردشگری جزیره را نیز رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری رویدا‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در این جزیره استقبال می‌کند، بیان داشت: با توجه به شرایط محیطی جزیره در فصول گردشگری استان برگزاری چنین رویداد‌هایی امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر جزیره خارکو و بافت سنتی و تاریخی خارگ را از دیگر جاذبه‌های توریستی جزیره خارگ عنوان کرد و بیان داشت: گردشگران ورودی به خارگ می‌توانند در اقامتگاه بوم گردی این جزیره نیز اقامت کنند.

به گفته وی، جزیره خارگ از مناطق بسیار قدیمی استان بوشهر و دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است که یک نمونه از آن سنگ‌نوشته‌ای متعلق به دوره هخامنشیان است.

وی خاطرنشان کرد: گورمعبد‌های پالمیران مربوط به دوره اشکانیان یکی از آثار تاریخی این جزیره است که همچنان بخشی از سنگ نوشته‌ها و کنده‌کاری‌های روی دیواره‌های آن به جا مانده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان کرد: معبد پورئیدون، آتشکده زرتشتیان، باغ پرندگان، دره آذرپاد و بقعه میرمحمد حنیفه مربوط به قرن هشتم هجری قمری از دیگر جاذبه‌های این جزیره است.

ارسطوزاده عنوان کرد: جاذبه‌های طبیعی و بی بدیل جزیر خارگ و سواحل مرجانی آن به خودی خود می‌تواند زمینه ساز توسعه گردشگری در این جزیره باشد که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد فراهم شدن شرایط مناسب برای ورود گردشگران به این جزیره باشیم.

لازم به ذکر است، جزیره صخره‌ای- مرجانی خارگ با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت با مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در فاصله ۵۴ کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع شده است. این جزیره از معدود جزایر خلیج فارس است که در آن آب شیرین یافت می‌شود. آهو، کلاغ هندی، اگرت، فلامینگو، غاز، باکلان، کبک و تیو از مهمترین حیات وحش این جزیره است.

در اطراف این جزیره گونه‌های منحصر به فرد آبزیان زیست می‌کنند که همین دلیل جزیره خارگ و خارگو تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته‌اند.

مسیر دسترسی به جزیره خارگ به صورت عادی از بندر بوشهر یا بندر گناوه است که در صورت مساعد بودن هوا از هر بندر روزانه یک رفت و آمد با کشتی به جزیره صورت می‌گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش درآمد حفاری از بخش دکل دریایی سحر ۲

ی اسفند 17 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه بیشترین میزان درآمد “حفاری” از بخش “دکل دریایی سحر ۲” با ۳۵۰/۷۶۸ میلیون ریال بوده است. به گزارش مرین‌پرس، حفاری شمال در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی طی دوره را مبلغی بالغ بر ۱/۱۸۶ میلیارد ریال به ثبت رسانده، […]

همچنین بخوانید: