چین فعالیت‌های دریایی را به قطب شمال و جنوب می‌کشاند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

چین فعالیت‌های دریایی را به قطب شمال و جنوب می‌کشاند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، در این برنامه که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به اجرا در می‌آید چین در صدد است توانایی خود را برای مشارکت در حفاظت و استفاده از قطب جنوب و شمال افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است چین برنامه‌های خود را با ایجاد مسیر‌های جدید حمل و نقل دریایی از آسیا  و اروپا به گذرگاه‌های مرکزی قطب شمال متصل خواهد کرد.

در ادامه گزارش با اشاره به اینکه این کشور نگران افزایش دما و ذوب یخ‌ها است به همین جهت برنامه ریزی برای پرتاب یک ماهوارۀ جدید برای رد‌یابی مسیر‌های حمل و نقل، نظارت بر تغییرات یخ‌های قطبی و تغییرات جوی در قطب شمال  را در ۲۰۲۲ انجام داده است.

شایان ذکر است کارشناسان و تحلیلگران پس از انتشار این گزارش پنج ساله اعلام کردند چین به منابع معدنی سودمند و همچنین مسیر‌های بالقوه حمل و نقل دریایی در قطب شمال چشم دوخته است که بهانه سود‌آوری هم  نگرانی این کشور از روند تغییرات محیط زیست و آسیب پذیری مناطق قطب شمال و جنوب است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اژدهای زرد صاحب بزرگترین ناوگان دریایی جهان

د اسفند 18 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه نیروی دریایی چین هم‌اکنون دارای بزرگ‌ترین فرماندهی نیروی دریایی در جهان است. آنها پیشرفته‌ترین رزم‌ناوهای سطحی، زیردریایی، ناو هواپیمابر، جت‌های جنگنده، ناوهای تهاجمی آبی- خاکی، زیردریایی‌هایی با توان حمل موشک‌های هسته‌ای، رزم‌ناوهای گارد ساحلی و کشتی‌های یخ‌شکن قطبی را ساخته‌اند. برخی از این رزم‌ناوها و شناورهای […]
چین صاحب بزرگترین ناوگان دریایی جهان

همچنین بخوانید: