50 درصد از باغ موزه استان گیلان به نیروی دریایی ارتش اختصاص داده شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در دیدار جانشین فرمانده مرکز آموزش تخصصهای دریایی نداجا با مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گیلان مطرح شد؛

50 درصد از باغ موزه استان گیلان به نیروی دریایی ارتش اختصاص داده شد


مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گیلان از اختصاص بیش از 50 درصد باغ موزه دفاع مقدس این استان به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: باغ موزه جدید  دفاع مقدس استان گیلان  در فروردین ماه سال 1400 با حضور مسئولین لشکری و کشوری رونمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناخدایکم ستاد حسینی بهمراه حجت الاسلام حسن زاده رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم(ع

) نداجا با حضور در دفتر مدیر کل جدید بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با سرهنگ پاسدار مصطفی پور دیدار و گفتگو کردند.


جانشین فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای استان، گفت: حفظ آثار منحصر به فرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین تعامل با بنیاد اولویت دارد.

ناخدایکم ستاد حسینی با اشاره به اهمیت ویژه این مرکز در تربیت نیروی انسانی ولایی و متخصص با استفاده از توانمندی ها و زیرساخت های مناسب، بر لزوم پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد و گفت: همه وظیفه داریم تا از ظرفیت دستگاه ها برای این امر قدم برداریم و مرکز آموزش نیروی دریایی ارتش در استان گیلان آمادگی لازم جهت همکاری با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس را دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این دیدار گفت: ملت ایران طی 8 سال دفاع شرافتمندانه و مظلومانه در طولانی ترین جنگ تاریخ پای آرمان های خود در مقابل استکبار جهانی ایستاد و در این مدت طولانی حماسه ها و معجزات بسیاری رخ داد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری “این داشته ها گنجینه است و باید بماند.” افزود: وظیفه سنگین ما این است که این فرهنگ غنی ایثار و شهادت را سینه به سینه و نسل به نسل برای جوانان امروزی، بدون افراط و تفریط، واقعیت های رخ داده را بازگو نمائیم.

وی با اشاره به نقش استان گیلان در جنگ تحمیلی یادآور شد: از افتخارات این استان با توجه به فاصله هزارکیلومتری از جبهه های نبرد،340 رزمنده زن و 8000 شهید گلگون کفن که از این تعداد 3700 شهید متعلق به ارتش می باشد.

سرهنگ پاسدار مصطفی پور با اشاره به مراحل ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان گفت: باغ موزه استان گیلان بیش از 70 درصد با موزه های دیگر استان ها متفاوت است و یکی از ویژگی های آن دریایی محور بودن آن است که توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه در حال طرح ریزی و اجرا می باشد.

 وی با تقدیر از اقدامات موثر فرماندهی مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش مستقر در رشت در خصوص حفظ و جمع آوری اسناد با  این بنیاد افزود: بیش از 50 درصد باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان به نیروی دریایی ارتش اختصاص داده شد که انشاالله در فروردین سال 1400 از آن رونمایی خواهد شد.

 

 



منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصب دکل چاه‌پیمایی سکوی D-16 در منطقه خارگ

ش مرداد 25 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه دکل چاه‌پیمایی ساخته شده پس از انتقال به اسکله توسط شناور یاسین روز یکشنبه دوم شهریور روی سکو نصب گردید با تلاش کارکنان منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره ایران، دکل چاه‌پیمایی سکوی D-16 نصب شد.   به گزارش «مرین‌پرس» از روابط عمومی منطقه خارگ‌ […]

همچنین بخوانید: