انجمن بین المللی مالکان کشتی، مکانیزمی جهانی برای یکسان سازی هزینه استفاده از سوخت های کم کربن و سوخت های فسیلی سنتی را پیشنهاد می کند.
سادان کپتانوغلو؛ رئیس انجمن بین المللی مالکان کشتی می گوید: برای حمایت از استفاده از سوخت های کم کربن و ایجاد زمینه های بهره برداری برابر در این صنعت، باید یک قانون جهانی برای اقدامات مبتنی بر بازار وجود داشته باشد.
طبق گفته هیئت مدیره این انجمن، یکی از روش هایی که می توانیم فناوری استفاده از سوخت های کم کربن را متداول تر کنیم، به کارگیری تمهیدات مبتنی بر بازار است. ما به مکانیزمی نیاز داریم که هزینه استفاده از سوخت های کم کربن و سوخت های فسیلی سنتی را یکسان کند.
انجمن بین المللی مالکان کشتی معتقد است همسان سازی هزینه می تواند باعث نوآوری شود، زیرا بازار بالقوه رشد می کند و سرعت نصب زیرساخت های مورد نیاز را افزایش می دهد. اما تا زمانی که استفاده از سوخت های سنتی به طور چشمگیری ارزان تر است، بسیاری از نهادها و شرکت ها از بهره برداری از سوخت های کم کربن دلسرد می شوند و شرکت های پیشگام در این زمینه با ضعف رقابتی قابل توجه روبرو خواهند شد.
به گفته کاپتنوغلو، سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)بستر مناسبی برای بحث در مورد یک مجموعه قوانین جهانی برای یکسان سازی هزینه سوخت های جدید است، مهم این است که بحث اکنون آغاز شود تا صنعت بتواند به موقع به اهداف کاهش انتشار CO2 برسد.