آواکس چینی و نشانه‌ای برای طرح جدید ناو هواپیمابر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

با تایید اخبار انجام پروازهای آزمایشی هواپیمای آواکس ناونشین جدید نیروی دریایی چین به اسم KJ-600 و به خاطر طراحی خاص این پرنده به نظر می‌رسد پیش بینی‌های قبلی در خصوص طراحی نسل جدید ناوهای هواپیمابر این کشور درست باشد.

طراحی این هواپیمای جدید از نوع بال ثابت و استفاده از دو موتور توربوپراپ مشخصا نشان می‌دهد که دیگر خبری از سکوی پرش در ناو هواپیمابر جدید چین نخواهد بود و با یک طرح متعارف مجهز به فلاخن مخصوص به پرواز درآوردن هواپیما رو به رو هستیم.

دو ناو هواپیمابر قبلی چین با الگو برداری از طراحی شوروی سابق از طرح سکوی پرش استفاده می‌کنند.

این که نوع پیشران این ناو جدید البته چه باشد و فلاخن نیز از نوع الکترومغناطیسی یا بخاری باشد، بحثی است که در آینده مشخص خواهد شد.

هواپیمای KJ-600 مجهز به یک رادار آرایه فازی فعال توان عملیاتی ناوهای هواپیمابر چینی را شدیدا افزایش خواهد داد و منابع چینی ادعا کرده‌اند که این پرنده توان کشف هواپیماهای رادارگریز آمریکایی مثل اف ۳۵ و اف ۲۲ را نیز دارد.

این هواپیما از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آواکس ناو نشین آمریکایی مدل E-2 دارد.

پیش از این ناوهای هواپیمابر چینی صرفا از بالگردهای مجهز به رادار برای عملیات جستجو و کشف بهره می‌بردند که آنها نیز دارای محدودیت‌های فراوانی هستند.

منبع

نوشته آواکس چینی و نشانه‌ای برای طرح جدید ناو هواپیمابر اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار. پدیدار شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری نمایشگاه اقتصادی اوراسیا در اردیبهشت سال آینده

چ اسفند 6 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، میرهادی سیدی در نشست هماهنگی نمایشگاه اقتصادی اوراسیا، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در اردیبهشت سال آینده گفت: خوشبختانه مذاکرات فشرده‌ای که با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد منجر به عقد قرارداد تجارت ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه شد. مشاور […]

همچنین بخوانید: