ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از تایمز ژاپن، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از عبور ناوشکن «یو اس اس جان فین» از تنگه تایوان خبر داد.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، این سومین بار است که نیروی دریایی این کشور، با ادعای حق آزادی کشتیرانی در ایندوپاسیفیک، تنگه تایوان را عرصه یکه تازی خود می‌کند.

اما در واقع، هدف بایدن به چالش کشیدن حق حاکمیت چین بر تایوان و آب‌های اطراف آن است.

این اقدام در حالی انجام گرفت که دولت پکن از اظهارات «فیلیپ دیویدسون» از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا که قصد بزرگ نمایی درباره تهدیدهای نظامی چین را دارد، به شدت خشمگین است.

دیویدسون در جلسه استماع سنا، مدعی شده بود که چین طی ۶ سال آینده، به تایوان حمله می‌کند.

چین بارها هشدار داده که جدایی طلبی تایوان به معنای جنگ خواهد بود. این در حالی است که وقتی یک مقام آمریکایی پیش بینی می‌کند که این جنگ قریب الوقوع است؛ به طور ضمنی به تشدید تلاش‌های واشنگتن برای تحریک جدایی طلبان نیز اشاره می‌کند.

آمریکا و متحدانش در راستای رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک که بر مبنای تضعیف سیاست اصل چین واحد است، جریان‌های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر هنگ کنگ، تبت و تایوان را تحریک می‌کنند.

پکن بارها به آمریکا هشدار داده که در چارچوب اصول بین‌الملل بازی کند و از دخالت در امور داخلی چین بپرهیزد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر30 تا 45 روز است/ کالاها باید سریعا تخلیه، ترخیص و به کف بازار برسند/ سازمان بنادر؛ صرفا انباردار است و نقشی در خروج کالا ندارد/ اعمال سیاست های تنبیهی در قالب تعرفه برای جلوگیری از ماندگاری کالا در بنادر

پ اسفند 21 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بازه زمانی30 تا 45 روزه، بهترین مدت زمان برای ماندگاری کالا در بنادر است، گفت: کالاها باید سریعا تخلیه، ترخیص و به کف بازار برسند. فرهاد […]
معاون امور بندری سازمان،ماندگاری کالا،چرخش کالا

همچنین بخوانید: