سازمان بنادر در سفرهای دریایی نوروز تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز ، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، هستیم، گفت: احتمال دارد که انجام تست فوری برای تمام مسافران دریایی اجباری شود اما هنوز در این باره هم تصمیم نهایی اعلام نشده است.

به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس‌نژاد درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای انجام سفرهای دریایی در ایام نوروز، اظهار داشت: برای برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا چه در استان‌ها و چه در ستاد مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و پروتکل‌ها و دستورات نهایی درباره این موضوع ابلاغ نشده اما آنچه که شنیده شده این است که گردشگری دریایی در بنادر جنوب برای نوروز فعلا ممنوع است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در هر صورت آماده برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در بنادر جنوب و شمال در ایام نوروز هستیم، گفت: هر چند هنوز پروتکل‌ها اجرایی یا تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در ستاد و استان‌ها برای برگزاری این برنامه‌ها یا عدم برگزاری آن اعلام نشده، اما سازمان بنادر در حال آماده سازی بنادر برای انجام برنامه‌های نوروزی است اگر تصمیم ستاد مبنی بر عدم انجام سفرهای دریایی باشد، مانند نوروز ۹۹ تمام برنامه‌ها لغو می‌شود.

عباس‌نژاد افزود: اگر بنا باشد برنامه‌های نوروزی برگزار شود به طور قطع رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسافران و متقاضیان اجبار است که یکی از مهم‌ترین آنها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شناورها خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارایه تست منفی کرونا برای مسافران و گردشگران الزامی است، اظهار داشت: تا به امروز درباره این جزییات فعلا چیزی ابلاغ نشده است اما قطعا مسافران از مبادی زمینی و هوایی با تست منفی به این مناطق وارد می‌شوند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگر تست فوری در بنادر مسافری الزام شود، تجهیزات و امکانات برای انجام این پروتکل را با همکاری دستگاه های مربوطه فراهم می‌آوریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بارگیری همزمان سه فروند کشتی در بندر شهید باهنر بندرعباس

ی اسفند 10 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این کشتی ها از نوع فله بر و جنرال کارگو محموله هایی را شامل گوگرد، کربنات کلسیم، شیشه و مصالح ساختمانی را به بازارهای هدف منتقل می کنند.وی در این باره به صادرات ۱۱ […]

همچنین بخوانید: