همکاری شرکت‌های امنیتی خصوصی با نیروی دریایی نیجریه برای مقابله با دزدی دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

همکاری شرکت‌های امنیتی خصوصی با نیروی دریایی نیجریه برای مقابله با دزدی دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ بر اساس توافق‌های انجام شده نیروی دریایی نیجریه اجازه می‌دهد تا شرکت‌های امنیتی خصوصی کشتی‌های تجاری را با نیرو‌های مسلح اسکورت کنند.

در گزارشی که از سوی نیرو‌های دریایی نیجریه منتشر شده آمده است نیروی دریایی از سال ۲۰۱۶ در رأس سازمان‌هایی قرار دارد که با دزدان دریایی مقابله می‌کنند و اخیراً برای تحت پوشش قرار دادن مناطق بیشتر با مؤسسات امنیتی خصوصی قرار‌داد منعقد کرده تا زیر نظر این نیرو به فعالیت خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش خطوط کشتیرانی نیجریه و سایر کشور‌ها به منظور حفظ و حراست از کالا‌های تجاری با شرکت‌های خصوصی امنیتی قرارداد منعقد می‌کنند تا این شرکت‌ها بتوانند با نیرو‌های مستقر در کشتی به مقابله با دزدان دریایی اقدام کنند.

بر اساس این قرارداد‌ها شرکت‌های خصوصی امنیتی می‌توانند بدون حضور در  کشتی‌های تجاری و با گشت‌زنی در اطراف کشتی‌ها نسبت به حفاظت از آن‌ها اقدام کنند، از جمله شرایطی که برای نیرو‌های اسکورت مسلح پیش‌بینی شده است اینکه حتماً باید تحت آزمایش‌های کووید ۱۹ قرار گرفته و نتایج تست آنان منفی باشد.

در پایان این گزارش آمده است نیرو‌های امنیتی خصوصی علاوه بر مقابله با دزدی‌های دریایی می‌توانند کشتی‌های متخلف را توقیف کرده و نسبت به جریمۀ آنان اقدا‌م کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمله تروریستی به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه

ج اسفند 22 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس علی غیاثیان سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نورنیوز گفت: به دنبال رخداد اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد که روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آب‌های بین المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه […]

همچنین بخوانید: