تلاش ۱۴ شرکت ژاپنی برای دست یابی به گاز LNG خنثی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

همکاری ۱۴ شرکت ژاپنی برای دست یابی به گاز LNG خنثی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ در بیانیه‌ای که از سوی شرکت توکیو گاز منتشر شده آمده است از آنجایی‌که گاز LNG ممکن است به منظور استفاده به عنوان سوخت کشتی‌ها خالص نباشد و در آن مقداری کربن و سایر مواد وجود داشته باشد به همین جهت این شرکت تصمیم گرفته با پیوستن به ۱۴ شرکت دیگر نسبت به تولید LNG بدون کربن اقدام کند.

بر اساس این گزارش شرکای این ائتلاف مانند Isuzu, Asahi Group, Toshiba Sumitomo Mitsui Trust Bank هستند که از سال ۲۰۱۹ نسبت به پالایش و بازیابی گاز LNG اقدام کرده‌اند و در این مدت از Royal Dutch Shell نیز برای مشاوره استفاده کرده‌اند.

بر این اساس ژاپن تصمیم دارد پروژۀ پالایش گاز LNG را علاوه بر توکیو peatland در اندونزی و همچنین پارک ملی پرو اجرا کند تا به استاندارد‌های دلخواه در زمینه LNG بدون کربن دست یابد.

در این پروژه شرکت‌های Verified Carbon Standard، Gold Standard یا American Carbon Registry نیز با شرکای ژاپنی  همکاری می‌کنند.

“Kunio Nohata” مسئول افزایش کیفیت کارکنان شرکت گاز توکیو طی یک کنفرانس اعلام کرد می‌خواهیم در تولید LNG خنثی و بدون هرگونه آلودگی در جهان نمونه باشیم.

ما به دنبال نوآوری در فنّاوری و استفاده از کربن خنثی هستیم که این کار عملی‌ترین راه برای کاهش انتشار CO۲ است.

شایان ذکر است ژاپن بزرگترین وارد کنندۀ LNG در جهان است که در این زمینه چین کمی عقب‌تر است، اما چین تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۲ از ژاپن پیشی بگیرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجرای نظام بازرسی محیط زیستی در بنادر شیلاتی

ج اسفند 22 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر بر اساس قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌ها، نظام بازرسی محیط زیست از تاسیسات فراساحل و بنادر تجاری آغاز شده است. مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت […]

همچنین بخوانید: