آغاز لوله‌ گذاری دریایی پایانه نفتی جاسک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عملیات لوله‌ گذاری دریایی فاز زود هنگام طرح توسعه پایانه نفتی جاسک آغاز شد.

به گزارش مرین‌پرس، سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه عملیات لوله‌گذاری دریایی این طرح گفت: با مساعد شدن شرایط جوی و انجام مقدمات اولیه در روزهای گذشته، عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (shore pulling) مسیر منتهی به نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک به طول 2.5 کیلومتر، از ساعات ابتدایی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ دی ۹۹) توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر آغاز شد.

وحید مالکی اجرای این عملیات را نخستین بخش از توسعه دریایی پایانه نفتی جاسک عنوان کرد و گفت: بخش دریایی فاز زودهنگام این طرح با احداث دو رشته خط لوله 36 اینچ دریایی به طول تقریبی 12 کیلومتر و احداث یک گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی تکمیل می‌شود.

وی از پیشرفت 70 درصدی فاز زودهنگام طرح توسعه پایانه نفتی جاسک خبر داد و پیش‌بینی کرد با تلاش‌هاي صورت‌گرفته در بخش کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) و پیمانکاران طرح (کنسرسیوم شرکت‌های مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و شرکت گاما)، بهره‌برداری زودهنگام از این طرح تا پایان سال جاری محقق شود.

سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک اجرای کامل این طرح را علاوه بر تضمین استمرار صادرات نفت خام کشور و کاهش وابستگی ایران به تنگه هرمز، زمینه‌ساز اشتغال نیروهای بومی منطقه عنوان کرد و افزود: اين پروژه در زمان اجرا برای حدود ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ايجاد می‌كند.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه پايانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل 3 مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سيستم‌های اندازه‌گيری، 6 رشته خط لوله 36 اينچ زیردریایی، 3 مجموعه چندراهه دريايی و 3 مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که مقرر است تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری کامل برسد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان‌ شیلات و منطقه آزاد چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند

س دی 30 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، به منظور هم‌افزایی و انجام فعالیت‌های مشترک شیلاتی در چابهار، با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های شیلاتی در حوزه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار […]
تلاش برای ارزآوری از آبزی‌پروری/صادرات درپهنه‌های آبی جان می‌گیرد

همچنین بخوانید: