انتشار صد و چهل و یکمین شماره نشریه “مهندسی دریا”

زمان مطالعه: 3 دقیقه

صد و چهل و یکمین شماره نشریه “مهندسی دریا”، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ دی ماه 1399 منتشر شد.

به گزارش مرین‌پرس، صد و چهل و یکمین شماره نشریه خبری – تحلیلی “مهندسی دریا” منتشر شد. گزارشاتی از سخنان مقامات و مسئولان در خصوص بخش دریایی کشور، به آب اندازی نفتکش 113 هزار تنی افراماکس، اقدامات، فعالیت ها و پروژه های اخیر انجام شده در حوزه دریایی ایران و جهان و … از جمله مطالب این شماره می باشند. 

در بخشی از سرمقاله این نشریه با عنوان “اقتصاد دریا محور راهکار توسعه پایدار” آمده است، در کشورهای دریایی اقتصاد دریا محور یک موضوع اساسی بوده و حتی کشورهایی که مرزهای آبی بسیار کمی دارند، حمایت هایی عظیم و هزینه های بسیار زیادی در بخش های زیر ساختی صنایع دریایی متقبل شده اند، چرا که صنایع دیگر می توانند در زنجیره صنایع دیگر اثر بخشی مناسبی داشته باشند. به همین دلیل می توان صنایع دریایی را به عنوان یک صنعت پیشران و محوری لحاظ نمود.   

در بخشی دیگر آمده است، خوشبختانه تحریم ها تا حدی فرصتی برای استقرار توسعه پایدار شده و باورمندی و اعتماد به نیرو و توان داخلی ضمن رونق اقتصادی توسعه‌ پایدار در کشور را به دنبال داشته است. لذا توسعه دریا محور می تواند به‌ عنوان یک سیاست بنیادین مدنظر مسئولان قرار گیرد. رویکرد اقتصاد دریا محور افق های تازه ای را پیش روی کشور برای برون رفت از اقتصاد متکی به نفت ایجاد می کند. 

در بخش پایانی هم تاکید شده، توسعه حمل و نقل دریایی و توجه به موضوعات ایمنی و امنیت، توسعه گردشگری دریایی، توسعه لجستک بندری و خصوصی ‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی در کنار توجه به حفاظت از محیط زیست می تواند زمینه ساز و متضمن توسعه پایدار کشور شود. در برنامه ششم توسعه و برای سال ۱۴۰۴ سهم ۷/ ۰ درصدی برای اقتصاد دریا پیش بینی شده است که رسیدن به این نقطه نیازمند اراده واقعی و یکپارچه از این صنایع و عزم ملی است. امید است در برنامه هفتم شاهد توجه دقیق تر و تعیین برنامه های عملیاتی مشخصی برای نیل به اهداف فوق باشیم. 

“مهندسی دریا” نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 21 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 141 شماره از آن منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد. 

نشریه مهندسی دریا و رسانه های انجمن مهندسی دریایی ایران از پرمخاطب و پربازدید ترین های حوزه صنایع دریایی هستند. از ایـنرو درج اخبار و آگهی‌ های تبلیغاتی در رسانه‌ های انجمن فرصت مناسبی برای معرفی موثر توانمندی ‌ها و دستاوردهای شرکت‌ های محترم عضو و غیر عضو به صاحبان صنایع و دست اندرکاران می باشد. همچنین این نشریه بصورت الکترونیکی به شکل گسترده ای اطلاع رسانی می شود. علاقه مندان می توانند جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 141 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رژه شناورها در عسلویه

پ دی 18 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود. منبع

همچنین بخوانید: