بهره گیری از سیستم ناوبری واقعیت افزوده برای هدایت ایمن تر کشتی/ نشان دادن مناطق پرخطر در مسیر کشتی ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه



یک شرکت ژاپنی سیستم ناوبری مبتنی بر واقعیت افزوده ای را توسعه داده که با نشان دادن مناطق پرخطر در مسیر، ناوبری ایمن تر کشتی را تامین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین پرس، دو سال پس از معرفی سیستم ناوبری به کمک فناوری واقعیت افزوده برای افزایش کارایی ناوبری دریایی، شرکت میتسو او اس کی ژاپن از ارتقاء قابلیت های این سیستم و همپنین استفاده از آن به طور گسترده در ناوگان خود خبر داد. 

با ارتقای قابلیت های این سیستم ناوبران دریایی از مناطق پرخطر و آب های کم عمق در اطراف محل تردد خود با خبر می شوند.

این سیستم که برای اولین بار در مارس 2018 بر روی کشتی خودرو بر بولگا ایس نصب شد، به طور مشترک توسط شرکت Furuno Electric توسعه یافته و اطلاعات مربوط به کشتی های دیگر را که در یک مسیر برنامه ریزی شده در اطراف کشتی حرکت می کنند، نشان می دهد.

هدف این پروژه پشتیبانی از خدمه و هشدار دادن به آنها در مورد سایر شناورهای موجود در منطقه، موقعیت آبهای کم عمق و سایر خطرات احتمالی، با نمایش تصاویر ویدئویی یکپارچه آنلاین با بهره گیری از اطلاعات ابزارهای دریایی است.

اکنون با ارتقاء سیستم ناوبری AR، این امکان را فراهم شده است تا مرزهای بین مناطق کم عمق به طور خودکار نمایش داده شود و کشتی ها بدون نگرانی از خطرات احتمالی به حرکت در مسیرهای تعیین شده ادامه دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش‌ها حکایت از حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران است

ش اسفند 23 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده روز شنبه در پاسخ به سوالی در خصوص حمله به یک کشتی کانتینر‌بر کشورمان در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه که منجر به آسیب دیدگی این کشتی شد، اظهار داشت: گزارش‌های […]

همچنین بخوانید: