به آب‌ اندازی دومین نفتکش اقیانوس ‌پیما افراماکس توسط صدرا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) گفت: دومین کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس علی ‌رغم همه تحریم ‌ها با تخصص نیروهای ایرانی بصورت EPC توسط قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) در شرکت صدرا ساخته و آب ‌اندازی شد.

به گزارش مرین‌پرس، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) در حاشیه مراسم رونمایی و به آب ‌اندازی دومین نفتکش اقیانوس ‌پیما توسط قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) سپاه در بوشهر روز سه ‌شنبه دوم دی ‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: دومین کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس بصورت EPC توسط قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) سپاه با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته و امروز آب ‌اندازی شد که بیانگر ظرفیت و توان بالای ما در صنایع دریایی است.

سعید محمد افزود: به همت جوانان متخصص ایرانی، در همه بخش ‌های صنعت دریایی خودکفا شده ‌ایم و امروز برای ساخت هرگونه کشتی نیاز به بیرون از کشور نداریم.

وی تصریح کرد: امروزه شرکت صدرا با حمایت ‌های قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء سپاه قادر است که هرگونه شناور غول ‌پیکر نفتی، رزمی، صیادی و … را بدون نیاز به بیرون از کشور ساخت کند.

سردار محمد با بیان اینکه شرکت صدرا نماد جهش تولید در کشور است، گفت: توافقات نهایی برای پروژه ‌های رشادت، تعمیر 18 سکوی پارس جنوبی و ساخت شناورهای مختلف توسط شرکت صدرا انجام شده است که با این رویکرد برای افراد زیادی در شرکت صدرا اشتغالزایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت این کشتی، حدود ۵۰۰ نفر به ‌صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به طور غیر مستقیم در دو سال اخیر مشغول به فعالیت بوده‌ اند و اشتغالزایی شده است.

سعید محمد همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکنون در عرصه ساخت صنایع دریایی به خودکفایی دست یافته‌ ایم، تصریح کرد: با تلاش و همت جوانان ایرانی به توان بالایی در حوزه ساخت کشتی رسیده ‌ایم و نیازی به خارج از کشور نداریم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به توان این قرارگاه در ساخت شناورهای غول‌پیکر نفتی، رزمی، صیادی و … بیان کرد: ساخت شناورها در قرار خاتم الانبیا نقش مهمی در ایجاد و توسعه اشتغال دارد.

وی رونمایی از نفتکش اقیانوس ‌پیما توسط متخصصین داخلی را نمودی از توان و تخصص نیروهای داخلی دانست و اضافه کرد: این مراسم رونمایی به نوعی پیامی به دشمنان خصوصاً ترامپ بود که بدانند تحریم ‌ها نمی ‌تواند جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد. 

محمد ادامه داد: نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس در اوج تحریم ‌ها در مدت دو سال ساخته شده و با وجود همه تحریم ‌ها و فشارها با مهندسی و تکنولوژی ایرانی و با اجرای متخصصان صدرا تکمیل و به آب اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه ‌ریزی صورت گرفته برای اجرای پروژه توسعه میدان نفتی رشادت توسط شرکت صدرا افزود: پروژه تعمیرات خطوط لوله منطقه پارس جنوبی و تعمیرات ۱۸ سکوی پارس جنوبی به قرارگاه خاتم ‌الانبیاء واگذار شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌ الانبیاء از انعقاد قرارداد برای ساخت چند شناور نیز خبر داد و گفت: پروژه‌ های جدیدی به سبد شرکت صدرا اضافه شده است که نقش مهمی در توسعه اشتغال در این شرکت خواهد داشت.

منبع تصاویر: مهر و فارس 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت کشتی‌ های غول پیکر در تحریم های سخت نماد خودکفایی و افتخار کشور

چ دی 3 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه استاندار بوشهر گفت: ساخت کشتی ۱۱۳ هزار تنی در سخت ‌ترین تحریم ‌ها نماد خودکفایی و افتخار کشور است. به گزارش مرین‌پرس، استاندار بوشهر عصر سه ‌شنبه در آئین به آب ‌اندازی کشتی ۱۱۳ تنی افراماکس در بوشهر، اظهار داشت: امروز شاهد رویداد مهم و بزرگی […]

همچنین بخوانید: