تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران در سال آینده خبر داد.

به گزارش مرین‌پرس، استاندار هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که پیش از ظهر دوشنبه یکم دی ماه برگزار شد با اشاره به تشریح وضعیت منابع و مصارف کشور و استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: تکلیف درآمدی استان پنج هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان است که رتبه هفتم بین استان های کشور را در لایحه بودجه به خود اختصاص داده است.

فریدون همتی با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه های مردم، نخبگان و رسانه های استان بوده است، افزود: با مجموعه هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با ۷۶ درصد رشد همراه شده است که بر همین اساس یک‌ هزار و۷۹۴ میلیارد تومان علاوه بر ردیف های اعتباری ملی مثل توسعه سواحل مکران که ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای آن پیش بینی شده است به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

همتی، عنوان کرد: از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی توسعه سواحل مکران، ۶۰ درصد آن به هرمزگان تخصیص پیدا می کند.

استاندارهرمزگان همچنین از رشد ۶۲ درصدی هزینه های جاری استان در سال آینده خبر داد و گفت: ۶۱۹ میلیارد تومان از ردیف ملی و ۲۴ درصد اعتبارات استانی برای هزینه های جاری هرمزگان پیش بینی شده است که رتبه دوم از نظر رشد منابع را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برطرف شدن موانع و فروش نفت به میزان پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، بیان داشت: بر اساس بودجه پیش بینی شده برای استان و در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، شاهد تحولات بزرگ در حوزه زیرساختی در کل مناطق استان خواهیم بود که به تبع آن بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا خواهد کرد و تجمیع منابع دولت و بخش خصوصی، شتاب چرخ تولید و اقتصاد در استان را مضاعف خواهد کرد.

وی افزود: به لطف توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب، دولت، مسئولان دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و همراهی همه اقشار مردم، حجم عظیمی از فعالیت های عمرانی و توسعه ای در استان شکل گرفته و در حال انجام است و هر یک از شهرها و روستاهای استان هرمزگان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

وی افزود: براساس تکلیف درآمدی پیش بینی شده استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰، هرمزگان بین استان های کشور رتبه هفتم را دارد که در حوزه عمرانی نیز با رشد قابل قبول اعتبارات پیش بینی شده در این بخش، هرمزگان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به آب اندازی کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس ۲ در بوشهر

س دی 2 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه بوشهر- ایرنا- دومین کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس۲ روز سه‌شنبه در آیینی با حضور استاندار بوشهر و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به آب انداخته شد. منبع

همچنین بخوانید: