آخرین وضعیت ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برج کنترل ترافیک دریایی در حال احداث بندر شهید رجایی با ۶۲.۲ متر ارتفاع و 20 درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه زمانبندی در حال اجراست.

به گزارش مرین‌پرس، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی بعنوان مرتفع ترین برج کنترل در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی در حال انجام است، اظهار داشت: عملیات ساخت این برج بصورت 24 ساعته و بر اساس برنامه زمانبندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران  اداره کل و اداره HSE بندر در حال پیشروی است.

علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به مشخصات فنی این پروژه، ارتفاع این سازه بتنی را ۶۲.۲ متر (از تراز روی فونداسیون) عنوان کرد و گفت: حجم بتن ریزی این سازه 1230 متر مکعب با وزن آرماتوربندی 426 تن و ضخامت 70 سانتیمتر می باشد.

وی اضافه کرد: این برج دارای دو دستگاه آسانسور پر سرعت بوده که قادر است ارتفاع برج را در 28 ثانیه طی نماید.

این مقام مسئول احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی را به منظور استقرار حوزه های VTS ،MRCC،TECHNICAL ROOM منظر و فضای های اداری مرتبط با امور دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این پروژه در خرداد ماه 1401 اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گفتنی است؛ با توجه به وسعت استان هرمزگان وبرخورداری از بنادر و جزایر متعدد همچنین موقعیت سوق الاجیشی و استراتژیک، مرکز  VTS (کنترل ترافیک دریایی) بندر شهید رجایی از حساس ترین و پرترافیک ترین مراکز دریایی کشور و همچنین مرکز MRCC (جستجو و نجات دریایی) استان هرمزگان بالغ بر 60 درصد از عملیات های جستجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره ‌برداری از چهارمین پست اسکله منطقه آزاد انزلی در بهمن ۱۳۹۹

س آذر 25 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر پروژه بخش خصوصی در بندر کاسپین با اشاره به برنامه ‌های عمرانی این شرکت در بندر گفت: روند پایانی مراحل اجرایی ساخت چهارمین پست اسکله منطقه آزاد انزلی توسط بخش خصوصی در حال انجام است که در بهمن ‌ماه امسال به بهره ‌برداری می ‌رسد. […]

همچنین بخوانید: