ایران جایگاه دوم تعداد دریانورد در منطقه را داراست

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ایران مقام دوم تعداد دریانورد در منطقه را داراست

 

به گزارش مرین‌پرس به نقل از  مرکز مطالعات خلیج فارس نقش حمل و نقل و ارتباطات برای توسعه پایدار در اقتصاد جهان، همواره حیاتی وغیر قابل انکار است از همین رو صنعت دریانوردی یکی از اقتصادی ترین، راهبردی ترین و دشوارترین شغل های دنیا محسوب می شود که تاثیر مهمی بر توسعه و اقتصاد جهانی دارد و در دنیای کنونی منبع درآمد بسیاری از کشورها به حساب می آید.

 

امروزه صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا برای تهیه مواد سوختی، غذایی، فرآورده ها و محموله های خود از حمل و نقل با کشتی استفاده می کنند و به نوعی همه ما به حمل و نقل با کشتی و صنعت کشتیرانی نیازمندیم.

 

از این رو می توان گفت که اقتصاد جهانی کاملاً به حضور دریانوردان وابسته است و این دریانوردان هستند که ناوگان جهانی را اداره می کنند و موتور تجارت و توسعه، بدون حضور آنان دچار اختلال می شود.

 

در میان کشورهای منطقه، ترکیه با حدود 39 هزار نفر دریانورد بیشترین تعداد دریانوردان منطقه را دارد و پس از آن ایران با 17.6 هزار نفر دریانورد در جایگاه دوم است.

 

این تعداد دریانوردانی رسمی هستند که دارای گواهینامه شایستگی و مهارت برای سفرهای نامحدود را اخذ کرده و می توانند به دریانوردی دور از ساحل مشغول باشند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دعوت ژاپن از شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در تولید آمونیاک و ساخت کشتی

ی اسفند 24 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ شرکت Itochu که ریاست این کنسرسیوم را بر عهده دارد یکی از صاحبان اصلی صنعت کشتی سازی و حمل و نقل دریایی در ژاپن است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این شرکت طراحی شناورها با سوخت آمونیاک و همچنین […]

همچنین بخوانید: