استفاده از سوخت زیستی در یک شناور رو-رو / کاهش 50 درصدی آلاینده های کربنی با آزمایش سوخت های زیستی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



استفاده از سوخت زیستی به طور آزمایشی در یک شناور رو-رو در طی مدت 12 ماه، نتیجه کاهش 50 درصدی آلاینده های کربنی را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس از یک سال فعالیت یک کشتی رو-رو (حمل خودرو) در خطوط منظم حمل و نقل و استفاده از سوخت های زیستی به جای سوخت معمولی، شرکت UECC از موفقیت این طرح آزمایشی خبر داد. 

دنیل گرنت؛مدیر انرژی و توسعه پایدار شرکت UECC می گوید: نتایج به دست آمده بسیار چشمگیر است، چرا که در مدت یک سال، شاهد کاهش 20 میلیون کیلوگرم تولید گاز دی اکسید کربن بوده ایم. این میزان معادل کاهش بیش از 9000 کیلو انتشار اکسید گوگرد و کاهش مشابه ذرات معلق است.

در این آزمایش مشترک از مارس 2020، شناور رو -رو (حمل خودرو) با ظرفیت 6500 تن، تنها با سوخت زیستی که توسط شرکت گوود فیولز تامین می شود، فعالیت خود ر ا آغاز کرد. این شناور با طول 459 فوت و ظرفیت 2080 خودرو، در تاریخ 16 مارس اولین سوختگیری خود را با سوخت زیستی در بندر روتردام انجام داد و مسیر همیشگی خود را بین زیبروژ بلژیک و سانتاندر اسپانیا پیمود.

با موفقیت اولیه آزمایش، گروه خودروسازی BMW در ژوئن 2020 به UECC و GoodFuels پیوست تا برنامه آزمایشی را که در ابتدا برای سه ماه برنامه ریزی شده بود، به مدت یکسال تمدید کند.

طبق گزارش EUCC استفاده از این سوخت نیازمند تغییرات جزئی فنی در کشتی بوده و مشکلی در زمینه سوخت گیری برای دوره های متوالی وجود ندارد. در مجموع، در 12 ماه گذشته بیش از 6000 تن سوخت زیستی برای فعالیت این کشتی استفاده شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۴۰درصدی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

ی اسفند 24 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر خبر داد. به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان‌پور با بیان اینکه پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی که از سال  […]
محمد تقی انزان‌پور،پروژه ،پیشرفت،راه دسترسی، بندر نوشهر

همچنین بخوانید: