پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر با تکیه بر توان داخلی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر (ضربه گیر) در اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی را می توان مهمترین ویژگی اجرای این پروژه قلمداد کرد.

به گزارش مرین‌پرس، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره اجرای پروژه تعویض، مونتاژ و نصب ۱۳ عددی فندر در اسکله های 5 و 6 بندر شهید باهنر، اظهار داشت: اقداماتی شامل براکت ها، پکیج ساپورت، سلول و فرانتال (سازه ای که ضربه گیر روی آن نصب می شود) فرایندی بود که پس از اتمام عملیات مونتاژ با موفقیت در اسکله ۵ و۶ جانمایی و به انجام رسید.

حمیدرضا محمد حسینی تختی با تاکید بر سیاست های جدید سازمان مبنی بر ارتقاء ظرفیت این بندر و اینکه امکان فعالیت و پهلوگیری کشتی های RoRo passenger و کشتی های cruise با سهولت و ایمنی بیشتری بیش از گذشته فراهم شود، اظهار داشت: با انجام این پروژه علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی های ۲۵۰۰۰ Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سهولت بیشتری انجام می گیرد.

این مقام مسئول مهمترین ویژگی این پروژه را بهره گیری و تکیه بر توان داخلی و هدف از اجرای آن را افزایش ضریب ایمنی بندر در عملیات پهلوگیری و جدا سازی شناورهای فلزی و سنتی عنوان کرد.

به گفته محمد حسینی تختی کلیه فندرها از نوع سلولی (suc1000) بوده که در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه گیر در کلیه بنادر دنیا محسوب می شوند. 

لازم به ذکر است؛ فندر نوعی ضربه گیر هستند که در محل تماس شناور ها با اسکله نصب شده تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نگردد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه فروند لنج صیادی کنارک در آتش سوخت

س آذر 25 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳ لنج صیادی کنارک امروز ۲ ساعت در آتش سوختند و درحال حاضر لنج ‌ها وسط دریا درحال انجام اقدامات ایمنی هستند. به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ساعت 9 صبح امروز سه لنج […]

همچنین بخوانید: