افزایش تولید سکوی بلال با راه‌اندازی مجدد یک چاه قدیمی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

با همت و تلاش همکاران متخصص امور فنی و عملیات تولید در سکوی بهره‌برداری بلال و راه‌اندازی مجدد یک چاه قدیمی، تولید نفت این سکو افزایش یافت.

به گزارش «مرین‌پرس» از شرکت نفت فلات قاره، روابط عمومی منطقه لاوان، با انجام عملیات مشبک‌کاری جدید در لایه‌های تولیدی داخل چاه و تغییر در رشته تکمیلی آن، میزان تولید نفت چاه از ۶۰۰ به ۱۹۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

چندی پیش چاه BL-13P سکوی بلال به‌دلیل بروز اشکال در موتور پمپ درون‌چاهی بسته شد و پس از حضور دکل حفاری سحر-۲ در میدان نفتی بلال و استقرار دکل بر روی این چاه تعمیرات آن آغاز شد که با انجام عملیات شبانه‌روزی و بی‌وقفه به مدت ۶۴ روز، جمعه پانزدهم اسفند‌ماه به بهره‌برداری رسید.

از ویژگی‌های شاخص و پر افتخار این پروژه می‌توان به نصب تاج سرچاهی جدید اشاره کرد که در سال «جهش تولید» توسط دستان توانمند صنعتگران و نیروهای متخصص داخلی ساخته و به کار گرفته شده است که به حول و قوه الهی با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها، محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرده تا به اوج خود‌باوری و خودکفایی برسیم.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هلند سفارش ساخت موتور سازگار با سوخت آمونیاک و متانول را کلید زد

چ اسفند 20 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، در توافقنامه‌ای که اخیراً بین شرکت OCI هلند تامین‌کنندۀ مواد اولیه سوخت آمونیاک و متانول همچنین بزرگترین تولید کنندۀ موتور کشتی جهان MAN Energy Solutions و Hartmann Gas Carriers آلمان منعقد شد، تولید موتور با سوخت آمونیاک و متانول  با حمایت […]

همچنین بخوانید: