موضوعات: سرخط خبرها

دریافت اولین الکتروپمپ طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره جاسک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین الکتروپمپ3.2  مگاواتی ساخته شده به دست توانگرمهندسان ایرانی شنبه، ۲۵ بهمن ماه پس از موفقیت درانجام آزمایش ها به محل نصب در تلمبه خانه شماره ۲واقع در ۵۰ کیلومتری بوشهر رسید.

علی جعفرزاده قائم مقام مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک ضمن تاکید بر اهمیت ساخت داخل بودن الکتروپمپ های این طرح گفت: اولین الکتروپمپ اصلی با ظرفیت 3.2 مگاواتی امروز به محل تلمبه خانه شماره ۲ حمل شد و همزمان با ارسال آن به کارگاه، فعالیت های نصب و پیش راه اندازی در دستور کار طرح قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: جهت بهره برداری از فاز اول طرح، راه اندازی تلمبه خانه شماره ۲ با چهاردستگاه الکتروپمپ برنامه ریزی  و هدف گذاری شده که امروز اولین الکتروپمپ وارد این تلمبه خانه گردید .

راه اندازی فاز اول طرح،  به ۴ دستگاه الکتروپمپ اصلی از ۱۰ دستگاه الکتروپمپِ تلمبه خانه شماره ۲ نیاز است که از این ۴ دستگاه یک عدد در حال حاضر به سایت منتقل گردیده،‌ ۲ الکتروپمپ دیگر طی هفته جاری و ۱ الکتروپمپ هم پس از انجام تست های لازم به سایت منتقل خواهد شد.

جعفرزاده بر ساخت محدود این گونه پمپ ها با چنین ظرفیتی در خاورمیانه اشاره کرد و افزود : ساخت این پمپ ها در داخل کشور نه تنها موجبات اشتغالزایی را فراهم آورده است بلکه موجب صرفه جویی ارزی نیز گردیده است.

وی همچنین بیان داشت : نکته حائز اهمیت در مورد این پمپ ها که توسط شرکت داخلی ساخته شده است  این است که این پمپ ها از نوع پمپ های چند مرحله ای براساس استاندارد معتبر جهانی ساخته شده و برای نخستین بار است که مراحل طراحی (پایه /تفضیلی )، ریخته گری، ماشین کاری، آزمایش های استحکام بدنه و عملکرد را با موفقیت سپری نموده و به کارگاه ارسال گردید.

به گزارش «مرین‌پرس» از شرکت نفت فلات قاره، جعفرزاده در پایان گفت: با ورود این تجهیزات که قلب تپنده تلمبه خانه ها در فاز نخست و کل طرح می باشد، مراحل راه اندازی شتاب گرفته و انشا ا… به زودی شاهد بهره برداری از این خط لوله حیاتی خواهیم بود.

منبع

مدیر سایت